خبرگزاری کار ایران

درسال تحصیلی جدید

طرح تعالی مدیریت مدارس در بیش از ۲۰۰ مرکزآموزشی البرز اجرا می‌شود

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز از اجرایی‌شدن طرح تعالی مدیریت مدرسه در بیش از ۲۰۰ فضای آموزشی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، عباس سلطانیان روز سه شنبه در همایش گام ششم برنامه تعالی مدیریت مدرسه در کانون امام علی آموزش و پرورش این شهر گفت: توسعه سرمایه انسانی از ماموریت‌های اصلی آموزش و پرورش در اسناد فرادستی است و مهم‌ترین رسالت و ماموریت این وزارت‌خانه تامین و تربیت نیروی انسانی ماهر برای کشور است.

سلطانیان با بیان اینکه کلیدی‌ترین راهبرد آموزش و پرورش برای برون رفت از مشکلات ارتقای کیفیت است گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای ارتقای کیفیت، برنامه تعالی مدیریت مدرسه است که اجرای صحیح آن در مدارس می‌تواند موجب ارتقای بهره‌وری در مدارس شود و اجرای آن یک تکلیف است که موجب کیفیت بخشی در مدارس می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه با هفت هدف پیش بینی شده دنبال می‌شود افزود: زمینه‌سازی برای دستیابی به استانداردهای آموزشی و پرورشی، زمینه‌سازی برای ارتقای کیفی در آموزش و پرورش، حرکت به سوی نهادینه‌سازی نگاه تعالی بخش در مدیریت تعالی از جمله این اهداف است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز تقویت و ترویج سیستم خودارزیابی، ایجاد وفاق سازمانی از طریق توسعه فرهنگ کارگروهی در مدرسه، افزایش انگیزه مدیران و سایر کارکنان برای بهبود عملکرد و توسعه و تقویت مشارکت کارکنان، دانش‌آموزان و اولیاء آن‌ها در مدرسه از دیگر اهداف طرح تعالی مدیریت مدرسه عنوان کرد.

سلطانیان خاطرنشان کرد: این اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه مدیران مدارس را به گونه‌ای انتخاب کنیم که بتوانند آینده جامعه را رقم بزنند و با انتخاب و انتصاب مدیران شایسته می‌توانیم شاهد پایه‌ریزی مدارس صالح و هدفمند در سیستم آموزشی وتربیتی کشور باشیم.

وی بیان کرد: این طرح سال گذشته در ۳۵ آموزشگاه مقطع اول متوسطه، ۲۵ آموزشگاه مقطع دوم متوسطه، ۹ هنرستان و ۶۶ آموزشگاه مقطع ابتدایی، اجرا شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری به آموزش و پرورش و لزوم ارتقای مدیریت آموزشگاهی افزود: مقام معظم رهبری ۷۵۰ مساله، مشکل و تنگنا را در حوزه آموزش و پرورش احصاء کردند که برای برطرف کردن آن‌ها به پنج سیاست اصلی در این حوزه رسیدند و به عنوان اولویت کاری خود برای برون رفت از این مشکلات در آموزش و پرورش مطرح کردند.

سلطانیان خاطرنشان کرد: در راستای رفع تنگنا‌ها و مشکلات حوزه آموزش و پرورش کشور پنج سیاست توسعه مشارکت مردمی، ارتقای مدیریت آموزشگاهی، ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی، تمرکز زدایی در آموزش و پرورش و عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش می‌بایست در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر : ۳۰۵۲۴۴