خبرگزاری کار ایران

در راستای کاهش آلودگی هوای البرز

لزوم سرو سامان دادن به معادن شن و ماسه ساوجبلاغ

استاندار البرز با بیان اینکه معادن شن و ماسه ساوجبلاغ یکی از عوامل اصلی انتشار ریزگردهای استان است بر لزوم رعایت استانداردهای محیط زیستی و سرو سامان دادن به این معادن تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمید طهایی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی و معادن شن و ماسه هشتگرد در جمع خبرنگاران، گفت: شورای فنی استان از جمله شوراهای تصمیم‌گیر با اختیارات بالاست که امروز از شهرستان ساوجبلاغ و برخی پروژه‌های این شهرستان بازدید به عمل آورد.

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی معادن شن وماسه استان خاطرنشان کرد: معادن شن و ماسه در عین حالی که باید فعال باشند انتظار داریم با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز برداشت‌ها از معادن بر اساس قانون صورت گیرد تا خسارتی به طبیعت، مسیر رودخانه و ساکنین منطقه وارد نکند.

استاندار البرز، با بیان اینکه تپه‌های شنی این معادن حفاظی ندارند و با وزش باد سبب به وجود آمدن ریزگرد‌ها می‌شود، تصریح کرد: انجام این عملیات سبب شکل‌گیری گرد وغبار شده که لازم است سازمان صنعت و معدن استان، در این زمینه با دقت بیشتری با تخلفات صورت گرفته برخورد کند.

وی با اشاره به هدر رفت آب در این معادن و عدم رعایت مقررات قانونی در تامین آب مایحتاج این معادن گفت: ضرورت دارد آبفای منطقه در این زمینه با نصب کنتورهای هوشمند وارد عمل ‌شود تا هر معدن به اندازه نیاز از منابع آب استفاده کند و برداشت آب در این معادن بر اساس ضوابط صورت گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه پروژه تغذیه مصنوعی دشت ساوجبلاغ از جمله بازدیدهای امروز شورای فنی استان بود افزود: امیدواریم با ایجاد این دریاچه تغذیه مصنوعی، سیلاب‌های منطقه دشت ساوجبلاغ، توسط حوضچه‌های آبگیر مهار و مدیریت شود.

کد خبر : ۳۰۵۳۶۲