خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمانشاه

کلان‌شهرها نیازمند تحول جدی هستند

شهردار کرمانشاه گفت: کلان‌شهر‌ها در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیازمند تحول جدی‌ست.

به گزارش ایلنا در کرمانشاه، عبدالرضا شعبانی با بیان اینکه لازمه اجرای موفق پروژه‌های شهری توجه به رویکرد‌ها و راهبردهای فرهنگی و اجتماعی در آنهاست، افزود: اگر زیرساخت‌ها را آماده کنیم و هزینه لازم در بخش‌های ترافیکی و عمرانی انجام شود ولی شهروندان که استفاده کننده از این زیرساخت‌ها هستند با اهداف طرح آشنا نباشند به طور قطع نتیجه لازم را به همراه نخواهد داشت.

شهردار کرمانشاه افزود: بر همین اساس رویکرد کنونی، شهرداری کرمانشاه، با مشارکت‌های مردمی می‌تواند در زمینه فرهنگ سازی و قبول طرح از سوی شهروندان بسیار موثر واقع شود.

وی با تاکید بر اینکه امروزه مدیریت کلان‌شهر‌ها در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیازمند تحول جدی است ادامه داد: محوریت تحول در دوران جدید مدیریت شهر‌ها بر تغییر نگرش و رفتار همه مدیران شهر و به تبع آن شهروندان به عنوان عناصر تشکیل دهنده شهر پویا استوار است.

شعبانی با تاکید بر اینکه تغییر نگرش به شهر به عنوان کالبد زیست شهری لازمه تجلی روح فرهنگ در شهر است، تصریح کرد: تغییر نگرش افراد به معنای تغییر فرهنگ جامعه، امری متشکل از باور‌ها، ارزش‌ها، هنجار‌ها، کنش‌ها، رفتار‌ها، دانش بومی و مصنوعات بشری مثل کالا و محصولات و نهایتاً نماد‌ها و نشانه‌ها است.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: تحول فرهنگی، اجتماعی باید مبتنی بر هویت و سبک زندگی بومی باشد که شهرداری کرمانشاه نیز با برنامه‌ریزی برای تغییر در ابعاد گفته شده، به دنبال گذار از سازمانی خدماتی به نهادی فرهنگی- اجتماعی است.

وی ارکان تحول جامع مدیریت شهری را؛ جامعه محوری، عدالت و سلامت، امنیت و ایمنی دانست و تأکید کرد که این ارکان باید همزمان و در عرض همدیگر مبنای طراحی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری قرار گیرد.

کد خبر : ۳۰۵۵۷۶