خبرگزاری کار ایران

آغاز فعالیت انجمن‌های ادبی مازندران

با تشکیل شورای موقت ادبی در تمامی شهرستان‌های استان مازندران، پس عضوگیری و برگزاری مجمع عمومی و انتخابات آزاد، انجمن‌های ادبی به شکل قانونی آغاز به کار خواهند کرد.

به گزارش ایلنا از ساری، عباس زارع، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب گفت: پس از راه اندازی واحد شعر و ادب این اداره کل پس از چند سال وفقه، در نخستین اقدام، نشستی با حضورتعدادی از شاعران و نویسندگان مازندران با آقای جاودانی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که در آن، دو طرف به تبادل نظر در خصوص وضعیت شعر و ادب و انجمن‌های ادبی استان، همچنین راه کارهای ساماندهی و پویایی ادبیات و انجمن‌های ادبی پرداختند.

در این جلسه هم اندیشی، جاودانی قول راه اندازی دوباره انجمن‌های ادبی را در همه شهرستان‌های مازندران با همکاری و مدیریت خود شاعران و نویسندگان و حمایت آن اداره کل داد.

وی افزود: در این راستا، پس از نشست کار‌شناسان ادبی و حقوقی و تدوین اساس نامه جامع انجمن‌های ادبی، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های مازندران با معرفی اعضاء موقت شورای ادبی، که شامل شاعران و نویسندگان با تجربه از طیف‌های گوناگون می‌باشند، و صدور احکام سه ماهه برای آنان، این شورا‌ها موظف شدند تا مطابق اساس نامه ارسالی، در مدت سه ماه، با فراخوان عمومی و دعوت از شاعران و عضوگیری، مجمع عمومی تشکیل داده و پس از برگزاری انتخابات آزاد و ثبت اساس نامه، به صورت قانونی آغاز به کار کنند.

این مسئول فرهنگی اظهار داشت: در حال حاضر، ۲۲ انجمن ادبی در استان تحت پوشش ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشند که شکل قانونی نداشته و با تصمیم جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، و پس از قانونمند شدن، انجمن‌های ادبی علاوه بر حمایت‌های آن اداره کل می‌توانند از حمایت‌های بخش‌های دیگر دولتی و خصوصی برخوردار شده و استقلال خود را حفظ کنند.

زارع افزود: انجمن‌های ادبی مازندران از نخستین دغدغه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است، که راه اندازی واحد شعر و ادب با مسئولیت منصورعلی اصغری؛ یکی از شاعران و پژوهشگران مازندرانی و اقدام برای قانونمند شدن آن انجمن‌ها از جمله اهداف آن اداره کل، برای پویایی فرهنگ و هنر این استان است.

کد خبر : ۳۰۵۵۸۰