خبرگزاری کار ایران

بهره‌مندی 98 هزار مستمری‌بگیر از خدمات تامین اجتماعی گیلان

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: بیش از ۹۸ هزار مستمری بگیر ماهانه قریب به هزار میلیارد ریال از این مجموعه مستمری و کمکهای جانبی دریافت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، جمیل حق پرست با اشاره به هزینه‌های ۵۴۰۰ میلیارد ریالی تعهدات پنج ماهه نخست سالجاری، اظهارداشت: این میزان پرداختی بابت انواع مستمریهای بازنشستگی، ازکارافتادگی، بازماندگان، مقرری بیمه بیکاری و انواع کمک هزینه‌ها و غرامت‌ها در بخش بیمه‌ای و بدون لحاظ نمودن هزینه‌های حوزه درمان مستقیم در واحدهای ملکی بابت قراردادهای خرید خدمات درمانی از مراکز طرف قرارداد که توسط مدیریت درمان صورت می‌گیرد، می‌باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان افزود: رقم ۵۴۰۰ میلیاردی تعهدات واحدهای تابعه بیانگر این می‌باشد که شعب تامین اجتماعی استان بطور متوسط در هر روز مبلغ ۳۵ میلیارد ریال بابت پرداختهای انتقالی به افراد تحت پوشش می‌پردازد.

وی همچنین اذعان داشت: در سال گذشته رقمی در حدود ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال با متوسط ماهانه هزار میلیارد ریال بابت تعهدات پرداخت گردید که پیش بینی می‌شود این میزان در سال ۹۴ به ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

حق پرست خاطرنشان کرد: درحال حاضر بطور متوسط روزانه تقریباً هجده مستمری بگیر به جرگه بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان دریافت کننده تعهدات و خدمات از تامین اجتماعی گیلان افزوده می‌شوند.

وی اضافع کرد: بیش از ۹۸ هزار مستمری بگیر گیلانی ماهانه قریب به هزار میلیارد ریال از تامین اجتماعی مستمری و کمکهای جانبی شامل عائله‌مندی، حق اولاد، حق مسکن، خواربارو... را دریافت می‌نمایند و هزینه‌های تعهدات کوتاه مدت و مقرری بیمه بیکاری نیز درحدود ۱۰۰ میلیارد ریال در هر ماه می‌باشد.

حق پرست با اشاره به ارقام بالای تعهداتی و گستردگی جامعه هدف، گفت: خدمات تامین اجتماعی گره خورده با معیشت گروههای بسیاری در استان است و پرداختهای صورت گرفته که از محل حق بیمه‌های دریافتی سازمان وسودآوریهای فعالیتهای اقتصادی می‌باشد از مجموع بودجه‌ها و اعتبارات ده‌ها دستگاه و اداره نیز بیشتر است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین با بیان شمار بیمه شدگان و مستمری بگیران، نسبت پشتیبانی در تامین اجتماعی استان را بعنوان یک صندوق بیمه گر ضعیف دانست وبا اشاره به قرارگرفتن گیلان در رده انتهایی این شاخص سازمانی در ارزیابی کشوری، اظهار امیدواری کرد که رونق اقتصادی و جذب بیمه شدگان در گروه‌های مختلف در کنار اختصاص یافتن سهمیه‌های جدید کارگران ساختمانی و... منجر به افزایش این مولفه اثرگذار شود.

کد خبر : ۳۰۵۷۲۰