خبرگزاری کار ایران

سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد تومانی بنیادبرکت در لرستان

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان از سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد تومانی بنیاد برکت در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا علی هادی چگنی مراسم افتتاح مدرسه ۱۸ کلاسه برکت زینبیه و حضرت فاطمه زهرا گفت: در دیدار استاندار لرستان با رییس ستاد اجرایی فرمان امام مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در بخش‌های اقتصادی به لرستان اختصاص داده شد.

وی اظهار داشت: با تخصیص این اعتبار و پیگیری‌های مجموعه مدیریت ارشد استان طرحهای موثری در این راستا تصویب شده که در حال حاضر بخشی از این طرح‌ها در نقاط مختلف استان در دست اقدام است.

وی هدف اصلی بنیاد برکت را توانمند سازی اقتصادی و کارآفرینی مناطق محروم عنوان کرد و گفت: مدرسه سازی از مهم‌ترین کارهای این بنیاد است و همزمان با اجرای طرح‌های آموزشی، این بنیاد حضور فعالی درطرح‌های اقتصادی موثر دارد.

چگنی با اشاره به اینکه هدف بنیاد برکت کسب سود نیست ادامه داد: در سرمایه گذاری بنیاد برکت در این طرح‌ها، بنیاد بین سه تا پنج سال با واحدهای اقتصادی شراکت دارد و پس از توانمند سازی واحد‌ها و توانایی استقلال کاری آن‌ها، بنیاد برکت شراکت خود با این واحد‌ها را قطع می‌کند.

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هلدینگ‌های اقتصادی سودآوری دارد که از محل درآمد این هلدینگ‌ها کمک شایانی به بنیاد برکت برای توانمند سازی نقاط محروم و اجرای طرح‌های موثر کمک می‌شود.

مدرسه ۱۸ کلاسه بنیاد برکت که در خرم آباد به بهره برداری رسید در چهار طبقه و زیربنای دو هزار و ۷۰۰ متر مربع با ظرفیت سالن ورزشی، کارگاه، آزمایشگاه و حمام در هر طبقه احداث شده است.

برای احداث این مدرسه ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

کد خبر : ۳۰۵۷۴۶