خبرگزاری کار ایران

فرماندار کرمانشاه

نقش موثر زنان کرمانشاهی در دفاع مقدس نباید فراموش شود

فرماندار کرمانشاه گفت: نقش موثر زنان کرمانشاهی در دوران دفاع مقدس نباید فراموش شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، فضل اله رنجبر، صبح امروز پنجشنبه در جلسه کمیته امور بانوان شهرستان که در این فرمانداری برگزار شد با اشاره به نزدیکی هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: زنان و بانوان کشورمان نقش سازنده‌ای در دفاع مقدس داشتند و این نقش در میان زنان کرمانشاهی بسیار پررنگ و سازنده بوده است و نباید در این خصوص غفلت کرده و آنرا فراموش کنیم.

فرماندار کرمانشاه ضمن برشمردن روحایت ارزشمند ایثارگری و شهادت و جهادی در دروان دفاع مقدس، گفت: اگر می‌خواهیم مشکلات فرهنگی و اقتصادی را حل کنیم و خواهان معنویت در جامعه هستیم، باید برگردیم به روحیه جهادی و ارزشمند دفاع مقدس چه آنکه اگر ذره‌ای از آن روحیه و آنهم در میان اقشار مختلف جامعه حاکمیت پیدا کند انقلاب و جوانان ما بیمه می‌شوند.

رنجبر تصریح کرد: واقعا آن دوران مملو بود از معنویت و روحیات جهادی و ایثار‌گری که الان متاسفانه این روحیات ضعیف شده و در حال فراموش شدن است.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس مصالح عمومی فدای مصلحتهای فردی نمی‌شد و مصالح عمومی ارجیحت داشت به مصالح فردی و شخصی.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به مهم شدن مادیات و کسب ثروت اندوزی در میان مردم، گفت: الان مادیات خیلی مهم شده و هر کس به دنبال ثروت اندوزی است.

وی تاکید کرد: در امور دنیایی و کسب سرمایه و مادیات غرق شده‌ایم که می‌تواند مانعی بزرگی  برای توسعه و پیشرفت شود.

رنجبر گفت: برای پیشرف در امور به اصلاح فکر‌ها و ذهن‌ها نیازمندیم اگر فکر‌ها و ذهن‌ها هماند دفاع مقدس بشود یقینا مشکلات ما کمتر خواهد شد و اما اگر مصالح باندی و فردی ارجحیت پیدا کند قطعا مشکلات بیشتر خواهد شد.

رنجبر ضمن تاکید چندباره بر مهم بودن دوران دفاع مقدس و توجه به آموزه‌های آن دوران، افزود: خیلی مهم است دفاع مقدس را برایش ارزش قائل شویم چرا که اگر این شهدا و ایثارگری‌ها نبود ما الان سرنوشتی بهتر از عراق و سوریه نداشتیم.

فرمانار کرمانشاه گفت: ما باید قدر این امنیت و آسایش را بدانیم باید روحیات جهادی که در میان مردم و به ویژه بانوان و زنان ما بود حفظ شده و تقویت گردد. در دفاع مقدس جامعه زنان ایران اسلامی پشتیبانی‌های ارزشمندی از رزمندگان داشتند. در پشت جبهه نیازمندیهای رزمندگان را تهیه می‌کردند.

رنجبر با ابراز تاسف از این موضوع که بانک اطلاعاتی از این زنان و بانوان در کرمانشاه نداریم، تاکید کرد: امور بانوان فرمانداری باید بانک اطلاعاتی از زنان و خانمهایی که در دوران دفاع مقدس بودند و از رزمندگان حمایت می‌کردند، جمع آوری شود.

رنجبر با اشاره به کمیته‌ها و کارگروههای بانوان در فرمانداری گفت: باید در سه کارگروه فرهنگی اقتصادی واشتغال از این زنان استفاده کرد. این سه کار گروه باید فعال شوند و در هسته‌های محلی در میان جامعه باشند تا بتوانند به شناسایی مشکلات مختلف محلات و کمک به نیازمندان فقرا موثر باشند.

وی تاکید کرد: این کمیته می‌توانند در نشان دادن واقعیتهای دوران جنگ و ایثارگری‌های خانواده‌ها و زنان کرمانشاهی نقش قابل توجهی داشته باشند.

کد خبر : ۳۰۵۸۷۳