خبرگزاری کار ایران

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در یاسوج

دولت گذشته در موضوع هسته‌ای کودکانه عمل کرد/ مجلس با دولت تدبیر همراهی ندارد

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با بیان اینکه مجلس با دولت تدبیر همراهی نمی‌کند گفت: با توجه به اینکه این دولت منحصر به جریان اصلاح‌طلبی یا اصولگرایی نیست اما مجلس با آن همکاری نمی‌کند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، سیدهادی خامنه‌ای در نشستی با دست اندرکاران رسانه‌ها در یاسوج به تشریح عملکرد مجلس نهم شورای اسلامی پرداخت و از عملکرد این مجلس در ارتباط با دولت تدبیر و امید انتقاد کرد.

وی گفت: «این‌ها با جریان اعتدال هم که نه جریان منحصر اصلاح‌طلبی و نه اصولگرایی است تفاهم ندارند و به دولت کمک نمی‌کنند با توجه به اینکه این دولت منحصر به جریان اصلاح‌طلبی یا اصولگرائی نیست.»

عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: «دولت روحانی در خط مقام معظم رهبری است و با الهام گرفتن از این دو خط آمده و می‌خواهد کار کند که مجلس با آن همکاری نمی‌کند.»

خامنه‌ای در مورد مذاکرات هسته‌ای گفت: اگر روند مذاکرات در چارچوب خودش انجام گیرد و مثل دولت گذشته کودکانه نباشد هر نتیجه‌ای بگیرد برای ما خوب است.

وی افزود: چون تخصصی در این زمینه ندارم نمی‌توانم در این خصوص اظهار نظر کنم.

وی گفت: در این بین عده‌ای معتقدند دستاوردی نداشته‌ایم و عده‌ای دیگر به نحوی غیر از این فکر می‌کنند لذا باید متخصصان در هر دو جریان در این زمینه با هم بحث و گفت‌وگو کنند.

عضو مجمع روحانیون مبارز به تشریح فعالیت‌های مجالس اول تا نهم شورای اسلامی پرداخت و مجلس دوم شورای اسلامی را بدلیل تصویب قانون کار و مالیات از بهترین مجالس ایران خواند.

خامنه‌ای گفت: «صحبت در زمینه نظارت استصوابی نیاز به مباحث حقوقی و‌گاه مناظره در صدا و سیما دارد.»

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام گفت: «صدا و سیما باید این کار را انجام دهد نه اینکه عده‌ای را بیاورند و تنها در آن‌جا گل بگویند و گل بشنوند لذا نیاز به بحث حقوقی دارد که آیا این‌گونه تفسیر از نظارت درست است یا خیر.»

خامنه‌ای از فعالیت جریان اصلاح‌طلب برای اتحاد در انتخابات‌ خبرگان رهبری و مجلس دهم شورای اسلامی خبرداد.

وی گفت: جریان اصلاح‌طلب با قدرت وارد انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی خواهد شد و اکنون تشکیلات آنان فعال است.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با رد اختلاف در بین جریان‌های اصلاح‌طلب، بیان کرد: اختلاف سلیقه‌هایی وجود دارد اما این اختلاف سلیقه به معنای اختلافات دائمی نیست.

خامنه‌ای افزود: برخی با کوبیدن طبل اختلاف دنبال رسیدن به مقاصد خود هستند اما شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که موردتائید جریان‌های اصلاح‌طلب است برنامه‌های ویژه‌ای برای اتحاد نامزدهای انتخاباتی آینده دارد.

وی گفت: باید مواظب بود که عده‌ای از وجود اختلاف سلایق سوء استفاده نکنند و دولت تدبیر و امید در این شرایط بهترین شیوه مدیریتی را بکار گرفته است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: اصلاح‌طلبان نباید خطاهای گذشته را تکرار کنند و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات دلیلی برای عبور از دکتر روحانی رئیس جمهور ندارد.

وی در ادامه از عملکرد صدا و سیما در حوزه‌های مختلف مرتبط با جریان‌های اصلاح‌طلب انتقاد کرد.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام از نمایندگان مجلس نهم شورای اسلامی خواست «علی مطهری» نماینده تهران را الگوی خویش قرار دهند.

کد خبر : ۳۰۵۹۳۵