خبرگزاری کار ایران

عقدکنان ۲زوج جوان کاشانی

جشنواره "عهد سپید" با " قند و نبات "در کاشان به کار خود پایان داد

خانواد‌ه‌های کاشانی با حضور در جشن «قند و نبات» از ویژه برنامه اختتامیه جشنواره «عهد سپید» در پارک آیت الله مدنی شاهد عقدکنان ۲ زوج جوان شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان مزدوجین کاشانی با حضور در ۶ کارگاه آموزشی و تخصصی جشنواره «عهد سپید» با اصول روان‌شناختی و تفاوت‌های ذاتی زنان و مردان، عشق، صمیمیت و روابط عاطفی، تور تفریحی-آموزشی مشهد اردهال، کارگاه مزاج‌شناسی ازدواج، راه کارهای مدیریت اختلاف و حل تعارض، اصول مهارت‌های ارتباطی میان زوجین و هنر گفتگو و شناخت اصول رابطه زناشویی موفق آشنا شدند.

مدیر مرکز حوزه‌های علمیه منطقه کاشان شامگاه پنج شنبه ۲۶ شهریور در جشن بزرگ «قند ونبات» که به مناسبت سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در پارک آیت الله مدنی کاشان برگزار شد گفت: هیچ زوجی مانند حضرت امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در تاریخ بشریت وجود ندارد و نخواهد بود.

حجت الاسلام منصور فرجی، الگوپذیری مزدوجین از این زوج بی‌نظیر در سبک زندگی را مورد تاکید دانست و اظهار داشت: زندگی حضرت امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین نمونه و الگو برای ترسیم زندگی سعادتمندانه و موفق است.

وی، بهترین نوع زندگی در جامعه را زندگی متعالی یا متکامل دانست و افزود: افزایش روز به روز علاقه و عشق زوجین و استواری قاعده زندگی بر مهر و محبت از شاخصه‌های این نوع زندگی در جامعه است.

مدیر مرکز حوزه‌های علمیه منطقه کاشان، نخستین هدیه زوجین را آرامش در زندگی مشترک عنوان کرد و گفت: فضیلت تشکیل زندگی مشترک به اندازه‌ای است که ثواب نماز زوجین پس از ازدواج ۷۰ برابر و مشمول رحمت الهی می‌شوند.

حجت الاسلام فرجی، نفوذ شیطان را در زندگی مشترک عامل کمرنگ شدن عشق و علاقه زوجین به یکدیگر دانست و یادآور شد: سبک زندگی اسلامی روابط و شیرینی زوجین را روز به روز افزایش می‌دهد.

وی، کمبود محبت و عشق و علاقه در زندگی مشترک را عامل اختلافات زوجین وآمار بالای دعاوی خانوادگی در حضور در مراکز مشاوره عنوان کرد.

مدیر مرکز حوزه‌های علمیه منطقه کاشان تاکید کرد: در سایه زندگی زیبای خانواده تربیت فرزندان خوب و به تبع آنجامعه خوب و آینده درخشان برای سرزمین رقم می‌خورد.

حجت الاسلام فرجی، رعایت آموزه‌های دینی در زندگی مشترک و تربیت فرزندان را تاکید کرد و افزود: دیدگاه امانت نسبت به همسر و احترام به شخصیت وی زندگی را متعالی می‌کند.

وی، با اشاره به اینکه زندگی بافتنی و یافتنی نیست بلکه ساختنی است تصریح کرد: هنر زندگی زناشویی در هم پوشانی عیب‌های زوجین و ارائه راه کارهای حل مشکلات و بحران‌ها است.

گفتنی است: نخستین جشنواره آموزشی، فرهنگی، تفریحی «عهد سپید» با عنوان جشن «قند و نبات» با اجرای نمایش، مولودخوانی، مراسم عقدکنان، سخنرانی و اهدای جوایز به ۱۰ نفر از زوج‌های جوان پنج شنبه ۲۶ شهریور ماه در پارک آیت الله مدنی با حضور خانواده‌های کاشانی و گردشگران به کار خود پایان داد.

کد خبر : ۳۰۵۹۳۷