خبرگزاری کار ایران

رییس دادگستری شهرستان بهشهرخبر داد

بازپس‌گیری ۷۰ هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان

رییس دادگستری بهشهر گفت: حدود ۷۰ هکتار از اراضی ملی در ماه‌های گذشته از دست متجاوزان و متصرفان بازپس گرفتیم و در این مدت گزارش جدیدی از تجاوز به اراضی ملی اعلام نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، کیانی عصر پنجشنبه در جلسهٔ شورای اداری گفت: سالانه شاهد افزایش حدود ۲۰۰۰ پرونده بودیم اما از سال ۹۳ تا به امروز این تعداد کنترل شد و حدود ۳۰۰۰ پروندهٔ سنوات گذشته مختومه شد.

کیانی افزود: در حوزهٔ حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در شبه جزیرهٔ میانکاله و اراضی ملی اقداماتی انجام شده و حدود ۷۰ هکتار از اراضی ملی در ماه‌های گذشته از دست متجاوزین و متصرفان بازپس گرفتیم و در این مدت گزارش جدیدی از تجاوز به اراضی ملی اعلام نشد.

وی ادامه داد: در خصوص برخورد شدید با اراذل و اوباش، برخورد با قاچاقچی مواد مخدر، جمع آوری سلاح‌های سرد اقدامات موثری انجام شدالبته کلاس‌های آموزشی و همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به منظور اطلاع رسانی برگزار شد.

رییس دادگستری شهرستان بهشهر در جمع روسای ادارات این شهرستان ضعف برخی نمایندگان حقوقی ادارات را مشکل مهمی برشمرد و افزود: این نمایندگان حلقهٔ اتصال ما با ادارات می‌باشند که آن‌ها در راستای حفظ حقوق دولت و بیت المال نقش دارند با این وجود متاسفانه شاهدیم برخی از این نمایندگان حقوقی از قدرت لازم برخوردار نیستند و روسای ادارات باید این اهمال و سهل انگاری را پاسخگو باشند.

کیانی با بیان اینکه رییس در هر اداره باید جرایم کارمندان را به دادستان گزارش کند تصریح کرد: برخورد با مفاسد اداری و اقتصادی را به طور جد پیگیری می‌کنیم و این تکلیف قانونی است که عدم رسیدگی به آن، طبق قانون برای رییس اداره مجازات را دنبال دارد.

وی دخالت مسئولین در امر قضا را یکی دیگر از مشکلات برشمرد و افزود: گاهی برخی از روسای ادارات و یا دیگر مسئولین از یک متهم یا مجرم بانفوذ حمایت می‌کنند در صورتی که هیچ مسئولی اجازهٔ دخالت در دستگاه قضا را ندارد و این موضوع خط قرمز تعامل ما با ادارات است.

رییس دادگستری شهرستان بهشهر در پایان گفت: نامه‌ای که توسط دستگاه قضا به اداره فرستاده می‌شود دستور قضایی است که حتما باید اجرا شود و در صورت عدم اجرا می‌توان به طور جد برخورد کرد.

کد خبر : ۳۰۵۹۴۹