خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور در بیرجند

کسی نباید از تکرار مسائل حل نشده گذشته ناراحت شود/زنجانی چک تضمینی هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی را هنوز بازنگردانده است

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید براینکه منافع ملت را نمی‌توان برای خوشایند افراد فدا کرد گفت: کسی نباید از تکرار برخی مسائل مزمن حل نشده از گذشته ناراحت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بیرجند، اسحاق جهانگیری امروز (۲۸ شهریور ماه) در مراسم افتتاح بیمارستان تامین اجتماعی افزود: گاهی اوقات دوستان می‌گویند که دیگر راجع به گذشته صحبت نشود، اما برخی مسائل مزمن حل نشده از گذشته باقی مانده است و ده‌ها و حتی صد‌ها سال هم که طول بکشد، مسائل مزمن حل نشده از گذشته باید گفته شود.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به پرونده اقتصادی بابک زنجانی با تاکید بر این‌که «بابک زنجانی در مقطعی دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار پول دریافت کرده و دیگر آن را پس نداده است» اظهار کرد: او تاکنون یک سال است که در زندان به سر می‌برد اما با گردن کلفتی هیچ‌گاه این پول‌ها را پس نداده است. این آقا در مقطعی به تامین اجتماعی پیشنهاد داد که به امضای خرید شرکت‌های این سازمان ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو پول می‌پردازد و طبق توافقی که در این زمینه انجام گرفته است، این مبلغ را به صورت فرضی و بر روی کاغذ پرداخت می‌کند و چک تضمینی به معادل مبلغ ۱۷ هزار میلیارد تومان از تامین اجتماعی دریافت می‌کند. او این چک را به سازمان بازنگردانده است.

جهانگیری در ادامه  گفت: سازمان تامین اجتماعی یکی از سازمان‌های مهم خدمتگزار است که بخش مهمی از مردم در خود جای داده است.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰ میلیون نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم از خدمات تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه این سازمان ازجمله سازمان‌هایی است که مردم برای روز مبادای زندگی خود به آن مراجعه می‌کنند تا آنان از مشکلات دور کند، افزود: نهادهای تامین اجتماعی شکل می‌گیرند تا مردم از آینده نگران نباشند.

جهانگیری با اشاره به اینکه این سازمان در یک دوره دچار فرسودگی شده بود، تاکید کرد: کارکردن را دچار تشنج کرده بود که در این دوره منافع مردم قربانی می‌شد و یکی از افتخارات دولت برگرداندن آرامش ثبات به نهاد‌ها و اقتصاد کشور است.

وی تصریح کرد: طرح تحول سلامت از جمله کارهای مهمی‌ست که دولت انجام داده است.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: دغدغه تحمیل هزینه‌های بالا در زمان بیماری بر مردم به رییس جمهور منتقل شد که وی برای حل این مشکل راه حل پیدا کردند که این طرح باعث کاهش هزینه‌های درمانی مردم شد.

معاون اول رئیس جمهور، با تاکید بر اینکه سال ۹۴ جزو سال‌های سخت درآمدی بود، ادامه داد: کاهش قیمت نفت باعث ایجاد مشکلاتی در بودجه کشور شد و بخش‌هایی دچار فشار شدند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه اطمینان می‌دهم که مشکلات کشور را یکی پس از دیگری حل خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: اطمینان می‌دهم که با اقداماتی که در بخش‌های مختلف از جمله بخش سیاست خارجی انجام گرفته است حتما به فضل الهی مشکلات کشور را یکی پس از دیگری حل خواهیم کرد.

کد خبر : ۳۰۶۳۵۰