خبرگزاری کار ایران

خشکسالی‌های اخیر ۶ چاه از مجموع ۱۴۵ چاه و قنات کرمانشاه را خشک کرد

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمانشاه گفت: خشکسالی‌های پی در پی سبب خشکی شش چاه از مجموع ۱۴۵ چاه و قنات شهر کرمانشاه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، مدیر آب و فاضلاب شهرستان با اشاره به برداشت ۷۰۰ لیتر آب از سد گاوشان در هرثانیه، اظهار کرد: در حال حاضر برداشت آب از سد گاوشان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

علی سرمد تعداد مشترکان این شهر را ۲۱۳ هزار مشترک اعلام و افزود: سد گاوشان در کنار چشمه و قنات آب مورد نیاز مشترکان شهر کرمانشاه را تامین می‌کند با توجه به اینکه در تابستان سال‌های گذشته از این سد در هر ثانیه یک هزار لیتر آب برداشت شده در حالی که در زمستان این میزان به ۷۰۰ لیتر در ثانیه کاهش یافته است.

مدیر آب و فاضلاب شهر کرمانشاه با اشاره به در مدار بودن ۱۳۹ چاه آب گفت: خشکسالی‌های پی در پی سبب خشکی شش چاه از مجموع ۱۴۵ چاه و قنات شهر کرمانشاه شده است که کاهش نزولات جوی مدیریت مصرف آب توسط مشترکان این شهر را برای پیشگیری از بروز بحران ضروری می‌سازد.

سرمد با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس حجم آب مصرفی را افزایش می‌دهد، افزود: در سال آبی۹۴-۹۳ عدم بارش‌های انجمادی در شهر کرمانشاه و عدم مدیریت مصرف آب توسط مشترکان بویژه مشترکان بخش کشاورزی سبب کاهش آب سفره‌های زیر زمینی شده است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای تنش شدید آبی است اظهار داشت: شست وشو‌ها عامل اصلی افزایش مصرف آب در شهر کرمانشاه است که در صورت استمرار خشکسالی‌ها به طور قطع مشترکان با قطعی آب بیشتری مواجه می‌شوند.

مدیر آب و فاضلاب شهر کرمانشاه با اشاره به مصرف آب کارواش‌ها افزود: بازدید از کارواش‌ها توسط گروهی شامل آب و فاضلاب شهری، نیروی انتظامی، فرمانداری و اتحادیه اصناف انجام و در صورت برخورد با کارواش‌های غیر مجاز از فعالیت این کارواش‌ها جلوگیری می‌شود.

کد خبر : ۳۰۶۹۶۸