خبرگزاری کار ایران

همزمان با دهه کرامت

یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر در کاشان برگزار می‌شود

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، از برگزاری یازدهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر همزمان با دهه کرامت «عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خم» مهر ماه امسال در شهر گل و گلاب کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان مهدی نادعلی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن مهربان فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، از جشنواره سراسری تئا‌تر مهر به عنوان یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های فرهنگی هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان نام برد و گفت: کاشان با داشتن پیشینه و سبقه تاریخی مذهبی و همچنین فرهنگی و هنری که دارد برگزاری چنین جشنواره‌ها می‌تواند پل ارتباطی بیشتر با دیگر شهر‌ها باشد.

وی، با اشاره به اینکه جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان به یازدهمین دوره رسیده است اظهار داشت: خرسندیم که با شعار امسال توسط مقام معظم رهبری سال همدلی و هم‌زبانی و تناسب آن بین هنرمندان سراسر ایران در بخش فرهنگی و هنری تعامل بیشتری دیده می‌شود.

دبیر یازدهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان تصریح کرد: جشنواره یک فرصت و شرایطی را ایجاد می‌کند تا گروه‌های نمایشی نه تنها حضور فعالی داشته باشند بلکه خودشان را مورد آزمایش قرار دهند.

نادعلی، ترویج معنویت و فرهنگ دینی و آموزش شهروندی را از موضوعات مهم و مورد ارزیابی این جشنواره عنوان کرد و افزود: امید است با ترویج صحیح بتوانیم تئا‌تر کاشان را به عنوان تئا‌تر ایران معرفی کنیم.

وی، با اشاره به تشکیل اتاق فکر و شورای راهبردی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با حضور فرهیختگان و کار‌شناسان یادآور شد: اولویت این جشنواره در رفع دغدغه‌ها و معرفی هر چه بهتر نمایش‌ها و تئاتر‌های ارزشی است.

دبیر یازدهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان، استفاده از آموزه‌های دینی و قرآنی، قصص قرآنی، بحث ولایت، غدیر، عاشورا، مهدویت، فرهنگ شهروندی، سوالات ۲۰ گانه مقام معظم رهبری، سبک زندگی و آئینی را از جمله موضوعات پرداخته شده در این جشنواره برشمرد.

نادعلی، با تاکید بر استقبال پرشور هنرمندان از شهرهای مختلف خاطر نشان کرد: پس از اعلام فراخوان یازدهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان از طریق سایت، اطلاعیه‌ها، پوس‌تر و بنر علاقمندان به هنر نمایش و تئا‌تر حضور خود را پررنگ‌تر از سال‌های قبل نشان دادند.

وی، تقارن شدن جشنواره امسال با هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفت و افزود: خرسندیم که امسال نیز آثار بسیار زیبایی از ژانرهای دفاع مقدس به یازدهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر رسیده است.

دبیر یازدهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان، کمیته‌های ارتباطات و اطلاع رسانی، امنیت و انتظامات، پشتیبانی و جذب مشارکت‌ها، اجرایی، فنی و هیات داوران، دبیرخانه دائمی جشنواره، شورای سیاست گذاری و تشریفات را از کمیته‌های این جشنواره برشمرد.

مسوول کمیته فنی یازدهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هنری این شهرستان را در دوام برگزاری این جشنواره مورد تاکید دانست و گفت: هنرمندان صدیق تئا‌تر به عنوان طلایه داران عرصه هنر نمایش و تئا‌تر هستند که با هنرنمایی آثار ارزشی خود می‌توانند شناخته شوند.

محسن خسروی، یکی از اصالت‌های این جشنواره را که از اولین تا یازدهمین آن شاهد هستیم اجرای عمومی نمایش‌ها در فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان عنوان کرد و اظهار داشت: استقبال شهروندان کاشانی و علاقه آن‌ها را به هنر نمایش مورد تحسین دانست.

وی، از ارسال ۳۵۰ اثر به دبیرخانه دائمی یازدهمین جشنواره سراسر تئا‌تر مهر امسال خبر داد و گفت: ۲۵۰ اثر در بخش صحنه‌ای و ۹۵ اثر در بخش خیابانی از تمام نقاط کشور به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

مسوول کمیته فنی یازدهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان، با اشاره به مطالعه متون و بازبینی و نظارت بر نمایش‌ها افزود: ۵۴ نمایش انتخاب و برای مرحله بازبینی قرار گرفت.

خسروی تصریح کرد: ۲۸ اثر در بخش صحنه‌ای و خیابانی منتخب شدند که تعداد ۱۷ اثر در بخش صحنه‌ای و ۱۱ اثر در بخش خیابانی از شهرهای همدان، اراک، تهران، آستانه اشرفیه، بهبهان، مرند، کرمانشاه، تفرش، کرج، ملایر و کاشان انتخاب شدند.

وی، از اجرای نمایش‌ها صحنه‌ای در سالن‌های مهربان، مهرگان و تماشاخانه ماه فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان خبر داد و خاطر نشان کرد: از ۳ تا ۱۲ مهر ماه تعداد ۷۵ نمایش در سانس‌های مختلف به روی صحنه خواهد رفت.

خسروی، از برگزاری نشست تخصصی تئا‌تر دینی و مذهبی با حضور مسوول تئا‌تر دینی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در روز اختتامیه ۱۲ مهر ماه در فرهنگ سرای مهر خبر داد.

مدیر اجرایی یازدهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان، از این جشنواره به عنوان یک رخداد فرهنگی نام برد و گفت: حضور هنرمندان از سراسر ایران در کشوری هنرخیز و هنرپرور باعث افتخار این خطه کویری است که هنر خود را بر همگان معرفی می‌کنند.

امیر سعید نبی، با تقدیر از ارگان‌ها و سازمان‌هایی که در این جشنواره همدلی و همکاری خود را نشان می‌دهند افزود: رویکرد شهرستان در برگزاری جشنواره تئا‌تر مهر کمک به مجموعه شهروندی و فرهنگ آن است.

وی، از برپایی نمایشگاه‌های اطلاع رسانی ویژه جشنواره در میدان ۱۵ خرداد، کمال الملک و چهارراه آیت الله کاشانی خبر داد و تصریح کرد: نمایشگاه محصولات فرهنگی کتاب با موضوع هنر نمایش و تئا‌تر نیز در حاشیه این جشنواره در فرهنگ سرای مهر به مدت ۱۰ روز دائر خواهد بود.

مدیر فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، از احداث فرهنگ سرای چند منظوره با وسعت ۱۵۰۰ م‌تر، ۵۰۰ نفر ظرفیت با هزینه پیش بینی شده حدود ۶ میلیارد تومان جنب فرهنگ سرای مهر خبر داد و گفت: گودبرداری این فرهنگ سرا آغاز شده و امیدواریم با راه اندازی و ساخت این فرهنگ سرا مشکلات هنرمندان در سطح شهر برظرف شود.

نبی تاکید کرد: علاقمندان به هنر تئا‌تر و نمایش می‌توانند از کتابخانه عمومی - تخصصی هنر فرهنگ سرای مهر با وجود ۱۰ هزار جلد کتاب تخصصی هنر و تئا‌تر بهترین استفاده را داشته باشند.

یازدهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان از ۳ تا ۱۲ مهر ماه در فرهنگسرای مهر این شهرستان برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۰۷۴۴۳