خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در گیلان

دوره آموزش مقدماتی تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی برگزار شد

به همت اداره آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اولین دوره آموزش مقدماتی تحقیق و توسعه در سطح واحدهای صنعتی این استان، در رشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از برگزاری اولین دوره آموزش مقدماتی تحقیق و توسعه (R&D) در رشت خبر داد و افزود: این دوره آموزشی با همکاری اساتید و مدرسان برجسته و مدیران و کار‌شناسان تحقیق و توسعه از واحدهای صنعتی مختلف سطح استان در رشت برگزار شد و برای شرکت کنندگان گواهی دوره مقدماتی تحقیق و توسعه صادر می‌شود.

سکینه زنج از برگزاری دوره پیشرفته تحقیق و توسعه برای دارندگان گواهی دوره مقدماتی در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: شرکت کنندگان در دوره پیشرفته تحقیق و توسعه (R&D) موفق به کسب پروانه تحقیق و توسعه از سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و اداره آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌شوند.

وی بهره‌مندی از مزایای قانونی شرکت‌های دانش بنیان، معافیت‌های حقوق گمرکی، سود بازرگانی و مالیاتی، تسهیل در تکمیل خطوط تولید و ماشین آلات و... را منوط به دارا بودن شرکت‌ها و واحدهای صنعتی از پروانه تحقیق و توسعه عنوان کرد و افزود: بهره‌مندی از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان دومین صندوق حمایتی دولت پس از صندوق توسعه ملی وابسته به داشتن پروانه تحقیق و توسعه توسط شرکت‌ها و تولید کنندگان کالا و خدمات دانش بنیان می‌باشد.

زنج با بیان برگزاری دوره‌های مقدماتی و پیشرفته تحقیق و توسعه توسط مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران تصریح کرد: این دوره آموزشی با هماهنگی و همکاری وزارت صنعت، معدن وتجارت برای اولین بار در سطح استانهای کشور، در گیلان برگزار شد.

کد خبر : ۳۰۷۸۰۶