خبرگزاری کار ایران

کرمانشاه؛ شهری که تنها دغدغه مسئولانش "شهربازی" شده است

امروز شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمانشاه تنها دغدغه مدیریت شهری در این کلانشهر را تغییر مدیرعامل این شهربازی و تعطیلی این مجموعه می دانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، کلانشهر کرمانشاه تنها دارای یک مرکز تفریحی است که آن هم به یمن شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر در مسیر دیگر پروژه‌های نیمه‌کاره و رو به تعطیلی قرار گرفته است و در آینده‌ای نزدیک باید منتظر مخروبه بیش از این مجموعه زیبا باشیم، البته اگر به محل زندگی بی‌خانمان‌ها و افراد معتاد تبدیل نشود.

مدیرعامل شهربازی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با انتقاد از اینکه طبق قرارداد باید این شهربازی همچنان تحویل این مجموعه مدیریتی می‌بود، گفت: بنده و دیگر شرکا و هیات مدیره شهربازی کرمانشاه هر کاری که انجام داده‌ایم در مسیر اجرای قرارداد فی‌مابین شهرداری و شهربازی بوده است.

وی افزود: برخی از عوامل طبیعی و نیز عمرانی در حاشیه این مجموعه تفریحی باعث تعطیلی اجباری شهربازی کرمانشاه برای مدت زیادی شد که این مورد در قرارداد فی‌مابین شهرداری کرمانشاه و این شهربازی درج شده است، ولی متاسفانه مسئولان شهرداری و کارشناسان آن به این بند اهمیتی نداده اند و تمام عزم خود را جزم کرده اند که این مدیریت تغییر پیدا کند.

با این حال شهردار کرمانشاه از قرارداد بین شهرداری و شهربازی به عنوان قرارداد "ترکمانچای" نام می برد که به نظر می رسد که استفاده از این لفظ برای هیچ یک از طرفین مناسبت و در شان و برازنده فرهنگ این کلانشهر نباشد.

بسیاری از فعالان اجتماعی در این باره اظهارنظرهای مختلفی درباره درگیری و کشمکش بین شهرداری و مسئولان شهربازی دارند.

یکی از این فعالان اجتماعی در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: کاش شهرداری به اندازه ای که برای تغییر مدیریت فعلی شهربازی کرمانشاه همت به خرج می دهند به دیگر اوضاع شهری نیز اینچنین حساسیت نشان می دادند.

حال به نظر می رسد شهرداری کرمانشاه باید نخست مشکل حادی همانند تقاطع میدان امام حسین (ع) را اصلاح می کرد و سپس به دنبال سرنوشت شهربازی می رفت.

35595

از یک سو شهردار کرمانشاه از تعطیلی شهربازی خبر می دهد و از سوی دیگر از وجود چندین متقاضی و سرمایه گذار برای اداره امور شهربازی خبر می دهد که به نظر می رسد که تاکنون کسی برای حضور در مزایده شهربازی کرمانشاه آمادگی خود را اعلام نکرده باشد و این یعنی اینکه انهدام تنها مرکز تفریحی استاندارد کرمانشاه.

در مقابل برخی از اعضای شورای شهر کرمانشاه نیز حساسیت بسیار خاصی به موضوع شهربازی این شهر نشان می دهند که گمان می رود می خواهند افکار مردم را از دیگر مشکلات حاد شهر کرمانشاه همانند مشکلات قانونی و امور خلاف قانون صورت گرفته توسط شورائیان دور کنند.

حال سخن این است که چرا شهردار و اعضای شورای شهر که از وجود چندین متقاضی و سرمایه گذار برای مدیریت جدید شهربازی خبر می دهند در این مدت زمان برای تعیین مدیر بعدی، اجازه فعالیت به مدیران فعلی این شهرداری را نمی دهند تا این مجموعه تفریحی و فرهنگی به تعطیلی کشیده نشود.

جالب اینجاست که شهردار کرمانشاه از وجود چندین نفر برای حضور در مزایده شهرداری کرمانشاه خبر می دهد، ولی در مقابل سیداحسان احسانی از اعضای شورای اسلامی این شهر در یکی از مصاحبه های دیروز خود با یکی از خبرگزاری های استان آورده است که "در حال حاضر و با پلمب شهربازی، برابر قانون شهرداری باید فراخوان بدهد تا افرادی که متمایل هستند در شهربازی کرمانشاه سرمایه‌گذاری کنند، وارد کار شوند." پس این تناقض گویی مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر نشان می دهد که هدف اصلی و اولیه تعطیلی شهربازی کرمانشاه است و بعد پیدا کردن فرد یا همان سرمایه گذار مورد نظر و خواست خود.

27509724_18668958eaeba

از سویی دیگر اسنادی از سوی برخی از مسئولان در اختیار خبرگزاری ایلنا درکرمانشاه قرار گرفته است که این مدارک و مستندات از تخلفی دیگر در حوزه کاری شهربازی کرمانشاه پرده بر می دارد.

براساس این اسناد و مدارک؛ چند سال پیش شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در مکاتباتی که با مدیرعامل شهربازی کرمانشاه داشت از انجام دیوارکشی در حاشیه دریاچه شهربازی کرمانشاه خبر داده بود، ولی تنها چیزی که عاید این مجموعه فرهنگی و تفریحی شد نه تنها دیوارکشی نبود بلکه بخش اعظمی از دریاچه زیبای این مجموعه به وسیله شرکت آب منطقه ای کرمانشاه خشک گردید و عملا از مساحت این مجموعه به صورت کاملا محسوسی کاسته شد.

خواسته ای که امروز مسئولان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه بر آن تکیه دارند و علت اصلی تغییر مسئولان قبلی شهربازی کرمانشاه را توجیح می کند، نیاز شهربازی کرمانشاه به وسایل مدرن است که این سخنان در حالی بیان می شود که کیومرث نظری مدیرعامل این شهربازی در گفت وگویی که چندین هفته قبل با خبرگزاری ایلنا داشت از ایجاد زیرساخت برای ورود وسایل جدید و مدرن به شهربازی خبر داده بود، لذا به نظر می رسد که این سخنان اعضای شورای شهر و شهرداری کرمانشاه بهانه ای بیش نیست و محلی از اعراب ندارد.

حال جالب تر اینکه به نظر می رسد که مسئولان دوست دارند و قلبا می خواهند بعد از تحویل گرفتن شهربازی اقدام به تفییر کاربری آن کنند؛ سیداحسان احسانی در مصاحبه ای که دیروز با خبرگزاری ایسنا داشته اند گوشه هایی از این برنامه را به صورت تلویحی بیان داشته اند.

سید احسان احسانی در این مصاحبه آورده است:" شهربازی کرمانشاه در مرکز شهر مستقر است و از طرف دیگر رودخانه قره سو را در کنار خود دارد و همین عوامل موجب شده تا این محل به مکان مناسبی برای سرمایه گذاری تبدیل شود."

البته این عضو شورای شهر کرمانشاه نوع سرمایه گذاری و نوع طرح را بیان نکرده اند!! که این خود بر دیگر ابهامات می افزاید.

با این گونه اظهارنظرها و نیز ایده پردازی از سوی شهردار و همچنین اعضای شورای این شهر، باید منتظر باشیم که سرنوشت شهربازی کرمانشاه به سرنوشت ناکام مانده ساماندهی رودخانه قره سو تبدیل شود، رودخانه ای که علیرغم زیبایی های طبیعی اش به علت سومدیریت مدیران قبلی و فعلی به رودخانه ای مرده با بوی مشمئزکننده و غیرقابل تحمل برای شهروندان تبدیل شده است.

گزارش: رضا مهرآیین

 

کد خبر : ۳۰۸۰۴۴