خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب اسلامی کار

اصلاح‌طلبی به تفکرات مختلف اجازه ظهور می‌دهد

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: اصلاح‌طلبی به تفکرات مختلف اجازه بروز و ظهور می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از چالوس حسین کمالی در همایش بزرگ دانشجویان و جوانان اصلاح‌طلب و اعتدالگر مازندران با بیان اینکه اصلاحات، محصور به احزاب، طبقات، شخصیت‌ها و افراد خاصی نیست و شامل همه دلسوزان می‌شود گفت: چ‌تر اصلاح‌طلبی آن انداره بزرگ است که بتواند همه گرایش‌های فکری درون جامعه را در خود جای دهد.

وی اظهار کرد: اصلاح‌طلبی در طول تاریخ همواره ادامه خواهد داشت و یک اصلاح‌طلب پرخاشگر نیست و نمی‌تواند حتی به دشمن خودش هم حرف زشت و تندی بزند.

وی افزود: عدالت اجتماعی در جامعه فقیر چندان معنا ندارد ولذا باید به سمت توسعه اقتصادی رفت و از طرفی توسعه اقتصادی بدون گونه‌ای از توسعه سیاسی که دموکراسی هم از نتایج آن است امکان‌پذیر نیست.

دبیر کل حزب اسلامی کار افزود: توسعه اقتصادی مستلزم جدی گرفتن مشارکت است و اگر مشارکت در جامعه نهادینه شود و مردم صاحب حق و اعتبار شوند خود به خود گونه‌ای از دموکراسی نیز برقرار می‌شود.

وی با رد دیپلماسی پنهان اظهار کرد: باید شفاف با مردم سخن گفت و سال‌هاست که سیاست پنهانی در کشور‌های مترقی و توسعه یافته مرتد شناخته شده است.

وی با بیان اینکه اکنون به علت سیاست غلط گذشته ۹ هزار تولید کننده ممنوع‌الخروج در کشور داریم گفت: آسیب‌هایی که دولت گذشته برصنعت و تولید کرده است بسیاری از چراغ واحد‌های تولیدی را به تعطیلی کشانیده است.

دبیرکل حزب اسلامی کار با اشاره به اینکه در کشور ۹ میلیون بی‌سواد و کم سواد در کشور داریم که قادر به حتی یک امضاء نیستد گفت: در این شرایط با لحاظ کردن مدرک کارشناسی‌ارشد برای کاندیداتوری در مجلس اشتباه بزرگی است، که اقشاری مانند کارگر وکشاورز را از اداره جامعه دور می‌کند.

وی افزود: این قانون نه تنها به کشور آسیب رساند بلکه خیلی از کاربلدان که در تولید نقش داشتند به‌دلیل مدرک‌گرایی مجلس از صحنه خدمت دور شدند.

وزیر اسبق کار در دولت‌های سازندگی واصلاحات با اشاره به حجم بالای طلاق و بیکاری در کشور گفت: مردم باید نسبت به آسیب‌دیدگان اجتماعی همبستگی ملی داشته باشند، چرا که افزایش آسیب‌های اجتماعی سبب کاهش نشاط اجتماعی در جامعه است.

کمالی با تاکید بر اینکه اصلاح امور جامعه در تمام زمینه‌ها نیاز به بازنگری دارد افزود: خودمان را باید در مسابقه‌ای درست با دیگر کشور‌ها قرار دهیم و سعی کنیم در رقابت پیروز شویم.

وی با تاکید که علاوه بر قانونمندی باید برنامه محور بود افزود: با نزدیک شدن به عرصه انتخابات باید مردم از کاندید‌ها و نامزدهای انتخاباتی برنامه بخواهند و کشور ما بیشتر از هرزمان دیگر نیازمند برنامه است.

کد خبر : ۳۰۸۱۱۱