خبرگزاری کار ایران

در شش ماه نخست سال جاری

بازدید بیش از یک میلیون و 397هزار گردشگر از آثارتاریخی کاشان

مسوول کمیته پردازش آمار و اطلاعات کاشان از بازدید ۱۳۹۷۳۸۰ (یک میلیون و سیصد و نود و هفت نفر سیصد و هشتاد) گردشگر داخلی و خارجی از اول فروردین ماه تا سی‌ام شهریور ماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان علیرضا عبدالله‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۳۵۹۳۶۳گردشگر داخلی و ۳۸۰۱۷ نفر گردشگر خارجی از ۷۶کشور از بناهای تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

وی با اشاره به بازدید بالغ بر ۱۰۴۸۰۲۶میلیون نفر گردشگر از باغ تاریخی فین در این مدت، افزود: خانه تاریخی طباطبائی‌ها با ۹۹هزار و۲۰۲ نفر، خانه تاریخی بروجردی‌ها با ۸۲ هزار و ۳۷۲ نفرگردشگر داخلی و خارجی در شش ماه نخست امسال، بیشترین آمار بازدید کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته وی، خانه تاریخی عباسیان با ۵۹۵۴۸ نفر، محوطه باستانی سیلک با ۴۹۹۶۹ نفر و حمام سلطان می‌راحمد با ۴۷۵۹۴نفر و موزه ملی کاشان با ۱۰۶۶۹ نفر از دیگر آثار تاریخی‌ای بود که دراین ایام مورد بازدید گردشگران قرار گرفت.

عبدالله‌زاده، با اشاره به اینکه کاشان دارای ۱۰ هتل، چهار هتل آپارتمان، سه مهمانپذیر و شش اقامتگاه سنتی است، اظهار داشت: در این مدت ۶۱ هزار و ۶۶۳ نفر در این مراکز اقامت داشته‌اند که از این تعداد ۴۶هزار و ۹۷۶ نفر مسافر داخلی و۱۴ هزار و ۶۵۷گردشگر خارجی بوده‌اند.

وی میانگین اقامت هر مسافر در این شهرستان را دو و نیم روز عنوان کرد و گفت: بازدید از بناهای تاریخی کاشان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود۳۰ درصد رشد داشته است.

کد خبر : ۳۰۸۳۰۸