خبرگزاری کار ایران

سیدعلی رضوی نویسنده کتاب ما ایستاده‌ایم

نوشتم تا شهدا فراموش نشوند

سیدعلی رضوی گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری خاطرات جنگ گنجینه تمام نشدنی برای ماست و از طرفی جنگ سخت ما با دشمنان به جنگ نرم تبدیل شده است و توفیقی برای من بود که در زمینه دفاع مقدس دست به اسلحه قلم ببرم و نوشتم تا نام شهدا گم نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان سیدعلی رضوی نویسنده کتاب ما ایستاد‌ه‌ایم برگرفته از خاطرات برادر جانباز ماشالله تقی‌زاده و همرزمان جانبازش درباره عملیات والفجر ۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این کتاب، برگرفته از خاطرات جانباز ماشاالله تقی‌زاده و همرزمانش از عملیات والفجردو، یک عملیات چند مرحلهٔ که در یکی از مراحل عملیات گردان امام حسین (ع) از لشگر امام حسین (ع) وارد عمل شده و تنها یکی از گردان‌ها موفق به فتح ارتفاع مورد نظر می‌شود و دوگروهان دیگر موفق نشده و برمی‌گردند.

نویسنده کتاب ما ایستاده‌ایم گفت: در این کتاب خاطرات لحظه به لحظه‌ای که برای ماشاالله تقی‌زاده رخ داده است ثبت و ضبط کرده که چگونه، چهارده روز بدون آب و غذا و با تنی مجروح در دره‌ای بین نیروهای خودی و دشمن و با دو نفر از رزمندگان اصفهان گرفتار می‌شود و حتی نام او در لیست شهدای والفجر دو شهرستان کاشان ثبت می‌شود و دقیقا زمانی که امید خود را از دست داده به صورت معجزه آسایی نجات پیدا می‌کنند.

رضوی گفت: وقتی پای خاطرات رزمندگان می‌نشینی و با بازماندگان مصاحبه می‌کنی ناخود آگاه مجبور می‌شوی برای نشان دادن این همه رشادت و حماسه و سختی‌هایی که این عزیزان کشیده‌اند دست به قلم ببریم و دین خود را ادا کنیم.

به گفته وی امروز مدیون شهدا هستیم و آرامش و امنیتی که در کشور داریم منشا حماسه این عزیزان است پس بیاییم قدر آن‌ها را با تطبیق رفتارمان با آن‌ها بدانیم و در این مسیر حرکت کنیم.

وی گفت: کتاب ما ایستاده‌ایم را انتشارات رضوی در ۵۰ صفحه و دو هزار نسخه به چاپ رسانده است. و این اولین کتاب بنده برای شهدا است.

از کتاب ما ایستاده‌ایم در همایش بچه‌های تپه برهانی شنبه شب در کانون الزهرا باحضور خانواده‌های معظم شهدا. جانبازان و مسوولان کاشان و توسط حضرت آیت الله اعتمادی رونمایی شد.

کد خبر : ۳۰۸۳۳۳