خبرگزاری کار ایران

تجلیل از ۷۰ بانوی جهادگر گیلان

به مناسبت هفته دفاع مقدس از ۷۰ بانوی جهادگر سازمان جهادکشاورزی گیلان در رودسر تجلیل شد.

به گزارش ایلنا، این مراسم به همت اداره امور ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی و با همکاری کانون سنگر سازان بی‌سنگر برگزار شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، نقش بانوان را در جنگ ۸ ساله بسیار تاثیر گذار دانست و گفت: بانوان جهادگر با گذشت و ایثار خود در کارهای مختلف یاری دهنده رزمندگان بودند.

علیرضا شعبان‌نژاد جایگاه شیر زنان جهادگر را جایگاهی والا برشمرد و افزود: امنیت و آرامش امروزه کشور نتیجه سختی‌هایی است که این خواهران در آن ۸ سال تحمل کردند.

وی وظیفه اصلی جهاد سازندگی را در بدو تاسیس، کمک به آبادانی روستا‌ها اعلام و تصریح کرد: در زمان جنگ، سنگر سازان بی‌سنگر جهاد سازندگی ضمن انجام وظیفه اصلی خود در خط اصلی جنگ علیه ظلم به کمک دیگر رزمنده‌ها شتافتند و تقدیم ۸۴ شهید، ۶۶۴ جانباز و ۵۷ آزاده جهادگر گیلانی گواه این امر است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به ساخت ۶۲۰ کیلومتر جاده و ۳۰۳ کیلومتر خاکریز توسط جهادگران گیلانی در ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اگر نبود خدمات جهاد سازندگی پیروزی بدست نمی‌آمد.

شعبان‌نژاد افزود: امروزه وظیفه اصلی سازمان جهاد کشاورزی تامین امنیت غذایی برای جامعه است و تلاش می‌کنیم در این راه جهادی عمل کنیم.

کد خبر : ۳۰۸۵۰۳