خبرگزاری کار ایران

در نخستین جشنواره تئاتر مهر

اجراهای روز نخست جشنواره تئاتر مهر کاشان با استقبال تماشاگران روبرو شد

بازی‌های خوب و تماشاگرپسند بازیگران ۲ نمایش (سوگ شقایق) از کاشان و (رخت شادی، وقت عزا) از تهران موفق به جلب نظر تماشاگران نخستین روز از اجراهای یازدهمین جشنواره تئا‌تر مهر کاشان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، نمایش سوگ شقایق به کارگردانی راضیه حجت نیا از کاشان نخستین اجرای صحنه‌ای جشنواره یازدهم تئا‌تر مهر بود که با داستان ملودرام شفا یافتن فرزند یکی از رزمندگان دفاع مقدس توسط امام هشتم شیعیان و بر پایه موضوعی مذهبی و خانوادگی به روی صحنه رفت و با توجه به موضوع و فضای قصه و روایت خود و همچنین همزمانی با ایام دفاع مقدس با استقبال تقریبی تماشاگرانش روبرو شد.

نمایش (رخت شادی، وقت عزا) به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی از تهران نیز دومین نمایش صحنه‌ای بود که در اولین روز جشنواره یازدهم به روی صحنه رفت و داستان مذهبی مرتبط آن با حال و هوای حرم امام رضا (ع) که با رگه هائی از طنز نیز همراه بود با استقبال خوب مخاطبان خود روبرو شد. استفاده از نور‌پردازی خوب و خلاقانه و بهره گیری سایه وار از بعضی آلات و ادوات صحنه از ویژگی‌های مثبت و تماشاگرپسند این نمایش بود.

از دیگر رخدادهای اولین روز از جشنواره یازدهم تئا‌تر مهر تقدیر و ارج گذاری از ۲ تن از پیشکسوتان کمتر شناخته شده تئا‌تر کاشان و تقدیم ۲ اجرای صحنه‌ای روز اول به آنان بود.

از محمدعلی اشرفی قبل از نمایش سوگ سیاوش، از محمد حمیدی شاد نیز قبل از نمایش رخت شادی، وقت عزا و زهره استادی قبل از نمایش‌‌ همان همیشگی توسط ۲ تن از هنرمندان تئاتری حاضر در سالن‌های مهربان و مهرگان و تماشاخانه ماه فرهنگسرای مهر کاشان تقدیر شد.

همزمان با آغاز اجراهای صحنه‌ای، نمایش خیابانی جشنواره یازدهم نیز با نمایش (شهر با دوچرخه) به نویسندگی و کارگردانی رضا کریمی با موضوع آداب و رسوم فرهنگ شهروندی در مسکن مهر کاشان، با حضور شهروندان اجرا شد.

کد خبر : ۳۰۸۵۵۱