خبرگزاری کار ایران

نویسنده و کارگردان فیلم مستند شهید رکنی

برای ساخت فیلم به کمک ارگان‌های مختلف نیازمندیم

نویسنده و کارگردان مستند شهید سیدمهدی رکنی با بیان اینکه برای ساخت فیلم مستند زندگی شهیدرکنی به کمک ارگان‌های مختلف نیازمندیم گفت: این فیلم مراحل پایانی پسش تولید خود را از ۱۰ روز دیگر در استان‌های فارس و خوزستان آغاز می‌کند.

رامین شه منش درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ساخت این فیلم نیمه بلند را از تولیدات انجمن سینمای جوان عنوان کرد و افزود: تجربه ساخت مستند شهید زین الدین کمک فراوانی برای ساخت مستند زندگانی این شهید به ماکرد.

نویسنده و کارگردان مستند شهید رکنی با اشاره به اینکه تصویربرداری این فیلم افزون بر شهرهای شیراز، جهرم، آبادان یا خرمشهر ممکن است برای تکمیل پروژه نیاز به ادامه روند در تهران نیز داشته باشد، اظهار کرد: تصویربرداری این فیلم در شیراز متمرکز نیست زیرا از تولد تا شهادت شهید رکنی که از شهرستان جهرم آغاز و در رود اروند به شهادت منتهی می‌شود تصویربرداری خواهد شد.

وی با گلایه از اینکه هنوز پس از مدت‌ها گفتگو با ارگان‌هایی که اعلام آمادگی برای حمایت از ساخت این فیلم کردند به اقدام این ارگان‌ها بسنده نکرده و دلخوش به حمایت آن‌ها نیست، تاکید کرد: گرچه مشارکت سازمان فرهنگی شهرداری شیراز جلب نشد، اما بنیاد شهید استان انصافا با همکاری‌هایی که در مرحله پژوهش این اثر به خرج داد علیرغم اینکه علاقه به پشتیبانی مالی طرح داشت اما در توان خود ندید این فیلم را حمایت کند.

شه منش از آمادگی سازمان بسیج هنرمندان فارس برای مشارکت در پروژه ساخت مستند شهید رکنی خبر داد و گفت: با اینکه این آمادگی اعلام شده، هنوز تفاهم نامه یا قراردادی میان انجمن سینمای جوان شیراز به عنوان تهیه کننده و این نهاد منعقد نشده است.

این فیلمساز جوان در پاسخ به اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس چه نقشی در ساخت این مستند دارد، تاکید کرد: این بنیاد اظهار بی‌پولی کرده و تنها موسسه‌ای که به حمایت از مستند شهید رکنی پرداخته موسسه فرهنگی و هنری تماشای خورشید است که به عنوان یکی از سرمایه گذاران طرح پای در میدان گذاشته است.

وی با بیان اینکه امید چندانی به حمایت بخش دولتی در این طرح نیست، ادامه داد: در نبود حمایت‌های ارشاد که متولی فرهنگ و هنر است تنها جایی که می‌تواند در این پروژه‌ها همکاری داشته باشد بخش خصوصی است زیرا صداوسیمای مرکز فارس نیز تنها به در اختیار گذاشتن آرشیو تصویری خود بسنده کرده که این نیز با تلاش فرزند شهید که پیش‌تر این تصاویر را از صداوسیما تهیه کرده در اختیار گروه قرار گرفته است.

شه منش با تاکید بر اینکه هزینه‌های ساخت چنین مستندهایی بسیار قابل ملاحظه است، گفت: تاکنون انجمن سینمای جوانان شیراز به عنوان تهیه کننده در فیلم نیمه بلند شهید رکنی حضور یافته و تصویربرداری این اثر توسط علی بقایی و مدیرتولید آن محمدمهدی شبان است.

کارگردان مستند شهید رکنی در باره فیلمنامه آن، ابراز کرد: از آنجاکه تلاش شده در ساختار فیلمنامه به نسبت آثار مستند پرتره متفاوت باشد و از شکل مصاحبه صرف پرهیز شود، لذا مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای این مستند به شیوه‌ای دیگرگون دنبال خواهد شد.

کد خبر : ۳۰۸۵۷۸