خبرگزاری کار ایران

در شش ماهه نخست سال جاری صورت گرفت

۶۳درصد تردد جاده‌های زنجان در محورهای ترانزیتی صورت گرفته است

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان گفت: ۶۳ درصد تردد جاده‌های استان زنجان طی شش ماهه نخست امسال در آزادراه‌های زنجان- قزوین و زنجان - تبریز و محورهای ابهر-خرمدره و زنجان-میانه صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، ایرج دست نشان، امروز با اعلام این خبر، با اشاره به اینکه طی شش ماهه ابتدای سالجاری بیش از ۴۳ میلیون تردد وسلیه نقلیه در محورهای مواصلاتی استان زنجان به ثبت رسیده است، افزود: از مجموع تردد‌ها ۲۰ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۰ درصد آن مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده‌­است.

وی اظهار کرد: این تعداد خودرو توسط ۵۴ دستگاه تردد شمار در جاده‌های این استان به ثبت رسیده است.

دست نشان به ثبت تخلفات ترددهای انجام شده ازمحورهای مواصلاتی این استان توسط دستگاه‌های تردد شمار اشاره کرد و افزود: ۱۸ درصد سرعت غیرمجاز، ۱۶ درصد فاصله غیرمجاز و یک درصد سبقت غیرمجاز وسلیه نقلیه در مدت مذکور ثبت شده‌­است.

وی دراین راستا خاطر نشان شد: دستگاه‌های تردد شمار در جاده­های استان زنجان به صورت آماری مواردی از قبیل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه را ثبت می‌­کنند.

دست نشان اضافه کرد: هم اکنون چهار دستگاه دوربین سرعت سنج ثابت واقع در آزاد راه زنجان - تبریز به صورت آنلاین نصب شده و تخلفات سرعت وسایل نقلیه را در‌‌ همان لحظه ثبت می‌­کنند.

وی، در این زمینه افزود: این دستگاه‌ها به صورت پلاک خوانی تخلفات سرعت وسایل نقلیه را ثبت می‌­کنند که این موارد پس از دسته­بندی به مرکز مدیریت راه­های کشور ارسال و پس از آن به مراجع ذی­صلاح ارجاع داده می‌­شود.

عبور بیش از ۷ میلیون و ۳۳۰ هزار وسیله نقلیه از جاده‌­های استان زنجان در شهریورماه ۹۴

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌­های استان زنجان به ترددهای ثبت شده این استان طی ماه گذشته نیز اشاره کرد و گفت: طی شهریورماه امسال بیش از هفت میلیون و ۳۳۰ هزار وسلیه نقلیه از محورهای مواصلاتی استان عبور کردند که از این تعداد ۲۰ درصد تردد‌ها مربوط به وسایل نقلیه سنگین و مابقی سبک بوده است.

وی اظهار کرد: ۱۷ درصد از تخلفات ثبت شده در این بخش مربوط به سرعت غیر مجاز، ۱۶ درصد فاصله غیر مجاز و یک درصد سبقت غیر مجاز بوده است.

دست­نشان با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۴۴ درصد تردد‌ها در آزادراه­های استان زنجان به وقوع پیوسته است، ابراز کرد: اوج ترافیک تردد‌ها ازساعت ۱۷ تا ۲۱ شب و بیشترین ترافیک عبوری در جاده­‌های استان نیز در روز پنج­شنبه ۵ شهریور با حدود ۲۶۴ هزار جابجایی بوده است.

کد خبر : ۳۰۸۶۰۲