خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گیلان خبر داد

احتمال آغاز عملیات انتقال پیکر حجاج ایرانی از فردا

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: این احتمال وجود دارد که از فردا انتقال پیکر جان باختگان در حادثه منا به کشورمان آغاز شود.

به گزارش ایلنا از رشت، دومین نشست ستاد پیگیری و هماهنگی فاجعهٔ منا امروز به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان برگزار شد.

در این نشست که جانشین حج و زیارت گیلان در مورد آخرین وضعیت حجاج استان در عربستان گزارش داد، معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به احتمال آغاز انتقال پیکر کشته شدگان کشورمان از فردا، اظهار داشت: در صورتیکه در این پرواز پیکر کشته شدگان مربوط به کاروان گیلان نیز باشد تمهیدات لازم برای انتقال آنان انجام پذیرفته است.

وی افزود: مراکز درمانی گیلان نیز برای مداوای مصدومان و مجروحان احتمالی آمادگی دارند.

محمد احمدی‌پور با اشاره به اینکه چشم انتظاری خانواده‌های داغدار حادثه دیده بر تلخی این حادثهٔ دردناک می‌افزاید گفت: ستاد تشکیل شده در گیلان در راستای کاهش آلام حادثه دیدگان و مشخص شدن زمان انتقال کشته شدگان به گیلان و وضعیت مفقودین تمام اقدامات لازم را انجام می‌دهد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان به سرکشی دکتر نجفی از خانواده قربانیان فاجعه‌ منا در لنگرود و رودسر اشاره کرد و بیان داشت: فرمانداران نیز بصورت مستمر ضمن سرکشی و دلجویی، آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در خصوص قربانیان این حادثه را به اطلاع خانواده‌های آنان در شهرستان‌ها می‌رسانند.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی دقیق و غیر شتاب زده، تصریح کرد: برای حفظ آرامش خانواده‌های داغدار، اطلاع رسانی‌ در خصوص آمار کشته شدگان در استان فقط از سوی سازمان حج و زیارت انجام می‌گیرد.

کد خبر : ۳۰۸۶۲۹