خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان جنوبی

آتش نشانان را ناجیان جامعه هستند

استاندار خراسان جنوبی آتش نشانان را ناجیان جامعه دانست.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از خراسان جنوبی، وجه‌الله خدمتگزار، صبح امروز در دیدار مدیران و کارکنان سازمان آتش‌نشانی استان، ضمن تبریک هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و تجلیل از خدمات آتش‌نشانی به آتش‌نشانان، گفت: کار آتش‌نشانی در جهات مختلف اساس است.

وی انجام خدمت در آتش نشانی را وظیفه‌ای سخت و حساس برشمرد و افزود: آتش نشانان به عنوان افرادی که مورد اعتماد مردم هستند باید به ایفای نقش پرداخته و ارائه خدمت کنند.

استاندار خراسان جنوبی آتش نشانان را ناجیان جامعه دانست و افزود: شما باید در تمامی لحظات شبانه روز آماده ارائه خدمت در حوزه‌های مختلف به مردم باشید که این امر آمادگی جسمی، روحی و روانی فراوانی را می‌طلبد.

خدمتگزار، در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید به برگزاری دوره‌های آموزشی برای عموم مردم، ادامه داد: مسئولین و دست اندر کاران امر باید با برنامه ریزی مناسب از ظرفیت‌های رسانه‌ای استان به منظور ارائه آموزش‌های لازم به اقشار مختلف مردم استفاده کنند تا بدینوسیله از وقوع بسیاری از حوادث جلوگیری و یا در صورت وقوع حادثه خسارات جانی و مالی آن را تا حد امکان کاهش داد.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی و مدیران و مسئولان نیز باید همکاری لازم با سازمان آتش نشانی به منظور پیشگیری از حوادث و نیز فراگیری آموزش‌های لازم داشته باشند.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به اینکه استانداردهای لازم در مجتمع‌های مسکونی استان جهت جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه‌ای رعایت شود، خاطرنشان کرد: در زمینه اختصاص اعتبارات و امکانات بیشتر برای به روزرسانی تجهیزات مورد نیاز در سازمان آتش نشانی در استان مسئولین ذی‌ربط تلاش‌ها و پیگیری‌های جدی‌تری داشته باشند.

کد خبر : ۳۰۸۶۸۷