خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز گیلان

گیلان در گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار پیشگام است

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه تا سال ۹۶ کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند، گفت: ما یکی از استانهای پیشگام در این زمینه هستیم.

به گزارش ایلنا، جمشید ظهیری در مراسم کلنگ زنی پروژه گازرسانی به ۹ روستای خوشه سیاهمزگی شهرستان شفت با تبریک هفته دفاع مقدس و دهه ولایت و همچنین تسلیت به مناسبت فاجعه منا، اظهار داشت: با پیشنهاد وزیر نفت و تصویب مجلس شورای اسلامی و با همت دولت تدبیر و امید مقرر گردید تا سال ۹۶ کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه گیلان یکی از استانهای پیشگام در گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار است، نعمت گاز را بسیار حیاتی برشمرد و افزود: یکی از اهداف گازرسانی به روستا‌ها تأمین انرژی است تا عزیزان روستایی با آرامش خاطر بیشتر به فکر تولید باشند.

ظهیری در مورد گازرسانی به شهرستان شفت گفت: این شهرستان دارای ۹۹ روستای کد دار می‌باشد که در حال حاضر ۴۸ روستا گازدار می‌باشد و از مابقی آن‌ها گازرسانی به ۳۵ روستا در قالب ۳ خوشه با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان پیش بینی شده که خوشبختانه هر ۳ خوشه شروع بکار نموده است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان ادامه داد: هم اکنون شاهد شروع بکار خوشه سیاهمزگی با مجموع ۹ روستا هستیم که ۵/۶ میلیارد تومان هزینه اجرایی این پروژه می‌باشد و یکی از بهترین پیمانکاران استان، اجرای این پروژه را بر عهده دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که عملیات اجرایی این پروژه در زمان مقرر خاتمه یابد و ۲۲۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

گفتنی‌ست، با حضور فرماندار شفت، مدیرعامل شرکت گاز گیلان، نماینده مردم شهرستان شفت در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولین، کلنگ پروژه گازرسانی به ۹ روستای شالما، سالک معلم، گنجار، سفیدمزگی، لپوندان، علیسرا، توسه، مزکده و خرمکش در روستای شالما به زمین زده شد.

کد خبر : ۳۰۸۸۹۳