خبرگزاری کار ایران

شبکه توزیع برق شهرستان فومن فرسوده است

فرماندار فومن گفت: شبکه توزیع برق بسیاری از روستاهای این شهرستان فرسوده شده و نیاز به مرمت دارد.

به گزارش ایلنا، مهندس جمشید طالبی مدیرعامل شرکت برق گیلان با حضور در فرمانداری فومن با میرشمس مومنی‌زاده فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

مومنی‌زاده در این دیدار ضمن تقدیر از طالبی جهت پیگیری و رسیدگی به مشکلات توزیع برق، اظهار داشت: در سال جاری اقدامات خوب و مناسبی در خصوص اصلاح بسیاری از مشکلات برق رسانی در شهرستان فومن صورت گرفته است.

وی افزود: در دیدار‌ها و مراجعات مردمی بیشترین تقاضا و درخواست در خصوص مشکلات برقرسانی است که نیازمند بازبینی و بازنگری در شبکه توزیع برق شهرستان است.

فرماندار فومن تصریح کرد: شبکه توزیع برق بسیاری از روستاهای این شهرستان فرسوده شده و نیاز به مرمت دارد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان نیز خواستار مدیریت مصرف برق در استان شد و افزود: رسانه‌ها می‌توانند با فرهنگ‌سازی راه‌های صرفه‌جویی و مصرف بهینه برق را در بین مردم نهادینه کنند.

وی ادامه داد: میزان مشکلات و تقاضا از سوی مردم بسیار بیشتر از منابع و امکانات موجود است.

طالبی تصریح کرد: بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار و تجهیزات در سال جاری به شهرستان فومن تخصیص داده شده است که تنها موجب اصلاح بخشی از مشکلات ضروری توزیع برق در این شهرستان شده است.

وی با اشاره به انجام طرح عملیات تبدیل سیم‌های مسی فرسوده به کابل خود نگهدار که در برنامه کاری شرکت توزیع برق قرار دارد و در حال حاضر در دست اجراست، گفت: با تبدیل شبکه‌های سیمی فشار ضعیف به کابل خودنگهدار در حال حاضر نه تنها امکان استفاده غیرمجاز از برق را به حداقل رسانده می‌شود بلکه پنج رشته سیم که با فاصله‌های مشخص عامل انتقال برق بود در یکجا جمع شده و به صورت کابلی در انتهای تیر برق نصب می‌شوند.

کد خبر : ۳۰۸۹۲۲