خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان محیط‌زیست در بازدید از بندر خرمشهر

تمرکز ۷۰ درصد برنامه‌های توسعه‌ای کشور بر سواحل و دریا

معاون محیط‌زیست دریایی سازمان محیط‌زیست به مناسبت هفته جهانی دریانوردی از مجتمع بندری خرمشهر بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، پروین فرشچی با همراهی محمدرضا قادری مدیرکل نجات و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، ضیاءالدین الماسی مدیرکل دفتر آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست و عادل دریس مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر به‌وسیله شناور از بخش‌های مختلف مجتمع بندری خرمشهر ازجمله پایانه‌ها، تجهیزات، اسکله نفتی، شرکت تأسیسات دریایی، اسکله امور دریایی و ...بازدید کرد.

معاون محیط‌زیست دریایی سازمان محیط‌زیست، اقدامات بندر خرمشهر در زمینه‌ی حفاظت محیط‌زیست دریایی را نسبت به سال‌های گذشته بسیار مطلوب توصیف کرد.

فرشچی به همکاری دو سویه سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان محیط‌زیست نیز اشاره داشت و این تعامل را برای رفع مشکلات زیست‌محیطی حوزه دریایی بسیار مفید و تأثیرگذار خواند.

وی سازمان بنادر و دریانوردی را به‌عنوان متولی اصلی اجرای کنوانسیون مارپول معرفی کرد و گفت: این سازمان تاکنون در زمینه مقابله با آلودگی نفتی و دریایی اقدامات بسیار شاخصی انجام داده است.

معاون سازمان محیط‌زیست در ادامه افزود: حدود ۷۰ درصد برنامه‌های توسعه‌ای کشور در چند سال آینده بر سواحل، آب‌های ساحلی و دریا متمرکز خواهد شد.

فرشچی ضمن اشاره به اهمیت مسئله بازیافت کشتی‌ها اظهار کرد: بازیافت کشتی‌ها یکی از صنایعی است که متقاضی زیادی برای آن در کشور وجود دارد ولی برای راه‌اندازی این صنعت به مطالعه علمی و تحقیقات کارشناسی بسیاری نیاز است.

حضور در مانور جستجو، نجات، مقابله با آلودگی و اطفای حریق که توسط واحد عملیات بندر خرمشهر در آب‌های اروند انجام شد ازجمله موارد این بازدید بود.

وی از نمایشگاه تجهیزات دریایی که به مناسبت هفته جهانی دریانوردی در بندر خرمشهر برپاشده نیز بازدید کرد.

کد خبر : ۳۰۸۹۳۸