خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور

جشن عاطفه‌ها در مدارس استان گیلان برگزار شد

جشن عاطفه‌ها در هشتمین روز از مهر همزمان با سراسرکشور در مدارس گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل، معاونان و رؤسای ستادی و شهرستانی کمیته امداد گیلان و همچنین فرماندار رشت و مدیران و معاونان آموزش و پرورش استان امروز به منظور شرکت در جشن عاطفه‌ها در یکی از مدارس دخترانه رشت حضور یافتند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و عید سعید غدیرخم  گفت: جشن عاطفه‌ها فرصت همدلی و همراهی با دانش‌آموزان  بی‌بضاعتی‌ست که نمی‌توانند به دلیل استضعاف مالی همچون دیگر دانش‌آموزان به تحصیل بپردازند.

علیرضا محمدی با بیان اینکه امسال 370 هزار پاکت برای مشارکت دانش‌آموزان و اولیاء آنها در مدارس گیلان توزیع شده است افزود: عواید حاصل از این پاکت‌ها در مدارس با تشخیص مدیر هر مدرسه صرف امور تحصیلی دانش‌آموزان بی‌بضاعت و کم‌بضاعت همان مدرسه می‌شود.

وی با اشاره به کمک بالغ بر 3 میلیارد ریالی مردم نیکوکار گیلان درروزهای 26 و 27 شهریورماه سال‌جاری افزود: امیدواریم با ترویج فرهنگ نوع دوستی در بین دانش‌آموزان و دیگر اقشار مردم با تاسی از سیره ائمه معصومین، شاهد کاهش فقر و ومحرومیت در جامعه باشیم.  

در ادامه فرماندار رشت نیز با قدردانی از مجموعه امدادگران کمیته امداد به دلیل حمایت مادی و معنوی از نیازمندان و تبریک عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: ما باید با تاسی از سیره امام علی و ائمه معصومین گام‌های بلندتری در راه خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان و به ویژه کمک به تحصیل دانش‌آموزان نیازمند برداریم و در کنار کمیته امداد یاری‌رسان این قشر از جامعه باشیم.

سید عیسی مهدوی تاکید کرد: دست‌هایی که به نیازمندان مدد می‌رسانند ستودنی هستند و موجب ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، احسان و نیکوکاری در جامعه می‌شوند.

در این جشن مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز درباره ارزش و جایگاه ویژه دستگیری از محرومان در نزد خدای متعال، مطالبی را بیان کرد و گفت: نهادینه کردن باورهای دینی و فرهنگی در جوانان و نوجوانان از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش است که باید بیش از پیش مورد توجه مربیان و معلمان قرار گیرد.

مهدی حاجتی با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های اسلامی، توجه به محرومان و نیازمندان از ارزش بالایی برخوردار است و خداوند متعال در قرآن کریم ما را به توجه به این قشر از جامعه سفارش کرده است گفت: جشن عاطفه‌ها فرصت همدلی و نیکی‌کردن به دیگران را برای عموم فراهم کرده است و باید قدردان لحظه‌های همدلی باشیم.

کد خبر : ۳۰۹۳۰۲