خبرگزاری کار ایران

شانزدهم مهر

انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی اصفهان برگزار می‌شود

مدیر مسکن وساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: براساس برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده از طرف وزارت راه وشهرسازی هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان همزمان با سراسر کشور در تاریخ شانزدهم مهرماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، ایمان طاهر گفت:  این انتخابات در 2حوزه در شهر اصفهان و 5 حوزه در شهرهای نجف‌آباد، کاشان، شهرضا، گلپایگان و داران برگزار می‌شود.

طاهر افزود: دستگاه نظارت انتخابات برای حفاظت از آرای اخذ شده، همراه داشتن کارت ملی شناسایی مهندسان را برای تشخیص هویت علاوه بر مدرک معتبر مبنی بر عضویت الزامی کرده وبه صورت آشکار اعلام می‌دارد شرکت در انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی یک وظیفه حرفه‌ای بوده وهیچ‌گونه تشویق، تنبیه و یا ضریب مشارکت مربوط به سامانه ارجاع نظارت توسط دستگاه نظارت برنامه‌ریزی نشده است و لیست شرکت‌کنندگان بطور محرمانه در اختیار دستگاه نظارت قرار می‌گیرد.

عضو دستگاه نظارت بر انتخابات گفت: هیات نظارت استان دارای 5 عضو است که مدیر کل راه و شهرسازی استان به عنوان رییس دستگاه نظارت، مسئولیت نظارت بر برگزاری انتخابات را با همکاری دیگر اعضا برعهده دارد و در این راستا نظارت بر رعایت قوانین و مقررات حاکم، حسن انجام وظایف هیات اجرایی و انجام به موقع اقدامات را مدنظر خواهد داشت.

وی با اشاره به نحوه برگزاری انتخابات خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتخابات این دوره هیات مدیره سازمان بطور همزمان بصورت الکترونیکی و دستی انجام می‌شود که بلافاصله پس از اتمام مهلت معین شده برای اخذ رای نتیجه ابتدایی معلوم خواهد شد.

طاهر  با توجه به اهمیت این انتخابات بیان کرد: سازمان نظام مهندسی نقش مهم و با اهمیتی در کیفیت ساخت وسازهای استان‌ها و همچنین رعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان بر عهده دارد وهیات مدیره‌ای که از تصمیم‌گیری جمعی مهندسان ساختمان و مشارکت آگاهانه و حداکثری اعضای سازمان در این امر مهم انتخاب می‌شود از جایگاه مطمئن‌تری برخوردار خواهد بود.

 وی از همه مهندسان عضو این تشکیلات سازمان‌دهی شده خواست در تصمیم‌گیری‌های خود ضمن مشارکت حداکثری به صورت آگاهانه اقدام کرده و از تخریب کاندیداهای رقیب در فضای مجازی خودداری کنند تا شاهد یک انتخابات سالم باشیم.

وی اظهار کرد: با توجه به حساسیت دستگاه نظارت مبنی بر حفظ کرامات کاندیداها، رصدفضاهای مجازی توسط اعضاء این دستگاه به صورت روزانه انجام شده  ودر صورت مشاهده موارد خلاف قانون دستگاه نظارت اعمال قانون کرده و بر اساس بند "ج"ماده 23 آیین نامه اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با افراد خاطی به صورت جدی برخورد خواهد شد.

گفتنی‌ست تعداد کاندیداهای واجد صلاحیت این دوره از انتخابات 79 نفر است که از این تعداد 15 نفر به عنوان عضو اصلی و 7 نفر به عنوان عضو علی البدل انتخاب خواهند شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با انتخابات آگاهانه مهندسان شاهد یک هیات مدیره با خرد جمعی و هماهنگ در راستای توسعه و اعتلای مهندسی باشیم.

کد خبر : ۳۰۹۴۱۴