خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد هفته ناجا استان خبر داد

اجرای 131 برنامه در هفته ناجا در سطح استان مازندران

رئیس ستاد هفته ناجا مازندران از اجرای 131 برنامه در هفته ناجا در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری؛ سرهنگ یارعلی نیازی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ناجا از برگزاری ۱۳۱ برنامه در این هفته خبر داد و «اقتدار پلیس و همدلی هم‌زبانی، امنیت وآرامش» را شعارهفته ناجا عنوان کرد.

وی به عملکرد ۶ ماه نخست ناجا در سال جاری اشاره کرد و افزود: در حوزه کشف سرقت ما از ابتدای سال جاری تاکنون افزایش ۹۰ درصدی داشتیم وهمچنین با کاهش ۸ درصدی جرم درسطح استان مواجه بودیم.

معاون هماهنگ کننده ورئیس ستاد هفته ناجا مازندران با اعلام اینکه در وقوع جرائم مهم کاهش چشمگیری داشتیم، گفت: هر کجا که جرائم مهمی صورت می‌گرفت با همکاری دستگاه قضایی استان پیگری و کشف شده است.

وی به آمارتلفات و تصادفات جاده‌ای درون شهری و برون شهری اشاره کرد و افزود: استان مازندران در این دو حوزه ۱۸ درصد تلفات و ۱۱ درصد نیز کاهش تصادفات داشته است.

نیازی شرکت در نماز جمعه، برگزاری نمایشگاه، افتتاح نمایشگاه مجازی با محوریت پلیس فتا، اهداء کلاه ایمنی به موتورسواران را از جمله برنامه‌های هفته ناجا عنوان کرد.

وی از دیگز برنامه‌های هفته ناجا صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، حضور پلیس افتخاری در صبحگاه مشترک، گردهمایی پلیس افتخاری، همایش دهیاران همایش تجلیل از شهروندان قانونمند و نمونه‌های ترافیکی از برنامه‌های هفته ناجا در مازندران ذکر کرد.

نیازی غبار روبی مزار شهدا، دیدا با خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، دیدار با نماینده ولی در مازندران را از دیگر عناوین برنامه‌های هفته ناجا عنوان کرد.

وی از نصب پلاک بر روی ادوات کشاورزی برای اولین بار در استان خبر داد و گفت: تعامل با رسانه‌ها، میزگرد و نشست تخصصی و علمی، اعزام کار‌شناسان انتظامی به سطح مدارس از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته اجرا می‌شود.

رئیس ستاد هفته ناجا مازندران از ارتباط پلیس با مردم در ۷ مسجد به مدت هفت شب خبر داد و افزود: اجرای همایش بزرگ پیاده روی خانودگی از برنامه‌های دیگر این هفته محسوب می‌شود.

وی از افتتاح پروژه‌های عمرانی نیروی انتظامی شامل پاسگاه و کلانتری در سطح استان در هفته ناجا خبر داد و گفت: این پروژه‌های انتظامی، امنیتی در شهرهای عباس آباد، ساری، سلمانشهر، نوشهر و فریدونکنار به بهره برداری می‌رسد.

نیازی جذب پلیس افتخاری را یکی رویکرهای مهم ناجا عنوان کرد و گفت: با جذب پلیس افتخاری رویکرد پلیس به سمت اجتماعی شدن سوق پیدا می‌کند.

وی به چالش‌ها و جرائم اینترتنی و جرائم اخلاقی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در کشف جرائم اینترنتی پلیس ناجا موفق عمل کرده است.

کد خبر : ۳۰۹۵۵۶