خبرگزاری کار ایران

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

پیگیری جدی گزارش‌های مردمی در خصوص زمین‌خواری‌ها

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گیلان گفت: گشت‌های ۱۳۱ به‌منظور مشارکت مردمی در جهت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی و صیانت از این اراضی توسط سازمان امور اراضی کشور ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا، سید محمد مهدی میرهاشمی وظیفه سامانه ۱۳۱ را انتقال عین گزارشات به گشت‌های ویژه مستقر در شهرستان‌ها اعلام و خاطرنشان کرد‌: گشت‌های ویژه نیز برابر با تبصره ۲ ماده ۱۰ بنا به اختیاری که قانون‌گذار به مأموران جهاد کشاورزی داده است رأسا نسبت به قلع و قمع و اعاده وضع به‌حال گذشته اقدام خواهند کرد.

وی افزود: گشت‌های ویژه می‌توانند از هرگونه زمین‌خواری جلوگیری کرده و مردم نیز با مشاهده هرگونه زمین‌خواری می‌توانند مراتب را به سامانه ۱۳۱ گزارش دهند.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه مرکز فرماندهی و کنترل گشت‌ها در مدیریت امور اراضی گیلان مستقر است تصریح کرد: پس از دریافت هرگونه پیام از این مرکز کنترل، تا رسیدن به نتیجه قطعی پیگیری‌های لازم به‌عمل می‌آید.

سید محمد مهدی میرهاشمی دریافت ۱۰ خودری ویژه گشت از سازمان امور اراضی کشور را از اقدامات جدید مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی گیلان برشمرد و افزود: این ۱۰ خودرو در تمام شهرستان‌های ۱۶ گانه گیلان انجام وظیفه می‌کنند.

وی گفت: در این گشت‌های ویژه یک نفر از پرسنل نیروی انتظامی، راننده گشت و یک کار‌شناس جهاد کشاورزی همکاری می‌کنند.

کد خبر : ۳۰۹۵۶۷