خبرگزاری کار ایران

در روز چهارم جشنواره تئاتر مهر صورت گرفت

تقدیر از گلابچیان و سعیدی پیش از اجرای پدرانه و پلی از جنس شیشه

در چهارمین روز یازدهمین جشنواره تئا‌تر مهر و پیش از برگزاری دو نمایش صحنه‌ای متعلق به شهرهای همدان و کاشان از دو تن از پیشکسوتان و فعالان عرصه تئا‌تر کاشان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی جشنواره تئا‌تر مهر، لحظاتی پیش از اجرای نمایش پدرانه به کارگردانی فرهاد لباسی از فریبا گلابچیان به عنوان کارگردان فعال نمایش‌های کودک و نوجوان در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ در کاشان تقدیر به عمل آمد. در کارنامه گلابچیان نویسندگی و کارگردانی ۳ نمایش چشمه محبت، نگذاریم گل‌ها پژمرده شوند و گل اومد، بهار اومد در سال‌های واپسین دهه ۶۰ به چشم می‌خورد. وی همچنین با گل اومد، بهار اومد در سال ۶۹ و افسانه کلاغ و خروس دو بهم زن در سال‌های ۷۰ و ۷۱ به عنوان کارگردان در ۳ دوره از جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان کاشان شرکت کرد.

همچنین قبل نمایش صحنه‌ای پلی از جنس شیشه به کارگردانی مهیار عسگری، از اکبر سعیدی به عنوان یکی دیگر از پیشکسوتان و فعالان دهه ۶۰ کاشان تجلیل به عمل آمد. اکبر سعیدی متولد ۱۳۳۵ است و در کارنامه تئاتری وی بازی در نمایش‌های مندیل خیال، آن قوم به حج رفته، پرده برداری، کوی آفاق کجاست؟، مکافات، ولین، کوراوغلی چنلی بل، میراث، عروسک‌ها، مرگ در پائیز، شهرزاد، هنگامه، امیرکبیر، عشق آباد و.. به ثبت رسیده است.

کد خبر : ۳۰۹۶۰۷