خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد

نارضایتی شدید روستانشنیان زیلایی بویراحمد از یک پیمانکار

در سفر یک روزه نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در خبرگان رهبری به منطقه محروم زیلایی بویراحمد، روستانشنیان بردپهن این بخش از عملکرد پیمانکار پروژه راه‌سازی موشمی به بردپهن به شدت اظهارنارضایتی کرده و ادامه فعالیت وی را عاملی برای ایجاد تنش در منطقه خواندند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، امیری دهیار روستای بردپهن زیلایی بویراحمد در مسجد این روستا که «آیت اله ملک حسینی» نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بهمراه جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی حضور داشتند گفت: متاسفانه هفت کیلومتر از پروژه ارتباطی موشمی - بردپهن زیلایی آسفالت نشده است.

وی افزود: پیمانکار پروژه هفته گذشته اهالی این روستا را جمع و اعلام داشت اگر در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی به کسی که من می‌گویم «رای» دهید آن وقت این پروژه را با حساب خودم آسفالت می‌کنم.

دهیار روستای بردپهن زیلایی بویراحمد با اظهارتاسف از چنین سخنانی، اظهارکرد: محرومیت در منطقه بیداد می‌کند آن وقت این آقا آمده و می‌خواهد کار سیاسی کند.

امیری به ایلنا هم گفت: ادامه این روند در منطقه نگرانی‌های فراوانی را برای روستانشینان فراهم آورده و اگر این روند ادامه داشته باشد باید شاهد تنش و درگیری مانند منطقه «بالرود» باشیم.

وی از مسوولان خواست هرچه زود‌تر پروژه راهسازی موشمی - بردپهن زیلایی را به اتمام برسانند و اجاره ندهند پیمانکار پروژه بر طبل اختلاف بکوبد.

از سویی در مسجد روستای موشمی زیلایی بویراحمد نیز، نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در خبرگان رهبری از عملکرد پیمانکار پروژه راهسازی موشمی - برد پهن بشدت انتقاد کرد.

آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی با خطاب قراردادن پیمانکار، اظهارنظرهای وی را بی‌ادبانه خواند و گفت: شما با بی‌ادبی دارید از حق خود دفاع می‌کنید و نمی‌بایست اینگونه سخن بگوئید.

وی گفت: اگر می‌خواهید از حق و حقوق خود دفاع کنید باید با آرامی و با رعایت ادب این کار را بکنید نه اینکه دیگران را متهم به سیاست نمائید.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با ابراز نگرانی شدید خود از عملکرد پیمانکار پروژه راهسازی موشمی به زیلایی بویراحمد افزود: از اینکه بی‌ادبی کردید بدم آمد.

ملک حسینی افزود: شما باید از حق و حقوق خود دفاع نموده و این اصلا اشکالی ندارد و کسی هم حق ندارد که بگوید شما از حق خود دفاع نکنید اما این دفاع باید در فضای آرام و براساس اصول باشد.

وی گفت: انقلاب اسلامی آمد تا مردم از حقوق خود دفاع کنند و مسوولان هم باید سخنان مردم را بشنوند و اینکه کسی بر مردم منت بگذارد خلاف مشی انقلاب بوده و هست.

علی شیر راستا معاون ساخت و توسعه راههای کهگیلویه و بویراحمد هم که پیشتر از تلاش پیمانکار پروژه راهسازی موشمی - بردپهن تقدیر کرده بود از اقدام پیمانکار این پروژه در نشست با حضور نماینده مردم استان در خبرگان رهبری عذرخواهی کرد.

پژمان نیک اقبالی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز سخنان پیمانکار پروژه را رد و تاکید کرد که بطور علی الحساب نیز اعتبارات لازم در اختیار پیمانکار داده شد.

هوشنگ یاری‌پور فرماندار بویراحمد نیز با رد سخنان پیمانکار این پروژه، وی را فردی «بی‌دین» نامید که بی‌دلیل در حال شایعه سازی در منطقه برعلیه دولت تدبیر و امید است.

به گزارش ایلنا، اهالی روستای موشمی زیلایی بویراحمد از وجود تنش‌های قومیتی در منطقه بشدت اظهار نگرانی کردند و از وجود تلاش‌هایی برای ایجاد اختلاف در بین خود خبردادند.

اندرخور که ساکن روستای موشمی زیلایی بویراحمد است، گفت: از مسوولان مرتبط می‌خواهیم بفکر چاره جدید جهت تکمیل پروژه راهسازی موشمی - بردپهن بوده تا زمینه ساز اختلافات در منطقه نشود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، منطقه محروم زیلایی بویراحمد با یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد با یاسوج مرکز این استان حدود ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارد.

کد خبر : ۳۰۹۶۱۷