خبرگزاری کار ایران

افتتاح همزمان ۲۰۰ پروژه مخابراتی در گیلان

۲۰۰پروژه مخابراتی با هزینه‌ای بالغ بر ۳۵۶ میلیارد ریال بصورت همزمان در گیلان بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، مراسم افتتاح این پروژه‌ها به مناسبت عید غدیر با حضور رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات کشور، استاندار گیلان، نمایندگان مردم استان در مجلس و جمعی دیگر از مدیران برگزار شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات کشور در این آئین ضمن اظهار خرسندی از حضور نمایندگان مجلس در مراسم گفت: مخابرات یک بخش خصوصی‌ست و نیاز به توجه و حمایت ویژه دارد.

سید مصطفی سیدهاشمی افزود: نمایندگان از ما خواستند که نسبت به تامین نسل ۳ مخابرات و به تعبیری ۳G در تمام شهرهای گیلان اقدام نماییم که البته این خدمت هم اکنون در ۸ شهر به بهره برداری رسیده است و امیدواریم تا پایان دهه فجر همه استان بتوانند از این نعمت برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه مخابرات بخش خصوصی‌ست، عنوان کرد: مهم‌ترین ویژگی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری‌ست و ما تا امروز توانستیم ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در طول ۶ سال انجام دهیم و شاهد ماهم حسابرسان سازمان حسابرسی هستند که اسنادش را هم گزارش داده‌اند.

سیدهاشمی بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی مخابرات این است که تاکنون با تعرفه سال ۸۲ اداره شده و این در حالی‌ست که تورم در همه بخش‌ها نمود داشته است.

در ادامه این مراسم استاندار گیلان افتتاح ۲۰۰پروژه مخابراتی به طور همزمان در استان را نشان دهنده عزم راسخ برای توسعه دانست و گفت: با روندی که آغاز شده، استان گیلان که به لحاظ جمعیتی نخبه است، پیشتاز خواهد بود.

محمدعلی نجفی با تاکید بر اینکه گیلان به لحاظ شاخص‌های توسعه باید در شمار ۱۰ استان بر‌تر کشور قرار داشته باشد، افزود: در هر زمینه‌ای که این امر محقق نشود مسئولیتش بر عهده ماست.

وی اظهار کرد: ما جزو استان‌هایی هستیم که آمادگی این را داریم که بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، هم در مباحث دولت الکترونیک و هم در زمینه مخابرات گام‌های اساسی برداریم و در این زمینه نیز گیلان را به عنوان استان سبز اعلام کنیم.

همچنین مدیر عامل شرکت مخابرات گیلان در تشریح ۲۰۰ پروژه‌ای که مورد بهره‌برداری قرار گرفتند، بیان کرد: این پروژه‌ها در حوزه‌های فیکس، دیتا و همراه اول است و یک پروژه ویژه نیز راه‌اندازی اینترنت پرسرعت در امام‌زاده ابراهیم شفت است که قرار بوده در ۳ماه به بهره‌برداری برسد اما یک ماهه به پایان رسیده است.

رضا خضر دوست صنعت مخابرات را در ایران پیشتاز دانست و خاطرنشان کرد: صنایع دیگر زمانی به پیشرفت خواهند رسید که مخابرات پیشرفت کرده باشد.

در ادامه نیز رئیس مجمع نمایندگان گیلان رویکرد مخابرات استان را در جهت پیشرفت همه جانبه این صنعت ارزیابی و عنوان کرد: امیدواریم به زودی تمام روستا‌ها نیز از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شوند.

محمد حسین قربانی افزود: البته ما به نسبت استان‌های دیگر عملکرد قابل قبول‌تری داشته‌ایم اما با توجه به فرهیختگی و سطح سواد مردم گیلان، انتظار بالاتری وجود دارد.

وی خواستار واقعی شدن تعرفه مخابرات بر اساس نرخ تورم شد و گفت: این واقعی شدن نرخ می‌تواند بسیاری از مشکلات شرکت مخابرات را برطرف کند.

در پایان این مراسم جوایز شرکت کنندگان در کمپین همراه اول از جمله دو دستگاه خودروی سمند نیز اهداء شد. قرعه کشی این جوایز در شب میلاد امام حسن انجام شده بود.

گفتنی‌ست؛ ۲۰۰ پروژه مخابراتی افتتاحی شامل نصب و راه‌اندازی تجهیزات اینترنت پرسرعت مخابرات آشنای اول، ارتقاء پهنای باند شبکه شهری، ایجاد امکانات زیرساختی برای واگذاری تلفن ثابت، نصب ۴ دستگاه کافو نوری به ظرفیت ۴۰۰۰ شماره در قالب توسعه فاز جدید مسکن مهر رشت، نصب ۱۱ دستگاه کافو نوری در سایر شهرهای استان، توسعه سوییچ تلفن ثابت در نقاط شهری و روستایی، نصب و راه‌اندازی ۱۱ سایت جدید نسل سوم ارتباطات سیار، نوسازی تجهیزات نیرو، ارتقاء ۴۹ سایتwll، راه‌اندازی سیستم مدیریت پهنای باند، نصب و راه‌اندازی رادیو انتقال، راه‌اندازی پروژه wifi شهرک تاریخی ماسوله – قلعه رودخان و امام‌زاده ابراهیم، ارتقای پهنای باند ترانزیت و بهره‌برداری از سوئیچ ۴۸ پورت پرسرعت دیتا است.

کد خبر : ۳۰۹۶۶۲