خبرگزاری کار ایران

گیلان پیرترین استان کشور است

مدیرکل بهزیستی گیلان تعداد سالمندان این استان را 285 هزار نفر اعلام کرد و گفت: گیلان با 11/7 درصد سالمندی، پیرترین استان کشور است.

به گزارش ایلنا، دکتر محمدرضا پارسی با اعلام این مطلب اظهار داشت: در مراکز توانبخشی و شبانه‌روزی گیلان که  تحت نظارت بهزیستی هستند، یک‌هزار و 200 نفر سالمند نگه‌داری می‌شوند.

وی 13 مرکز توانبخشی را شبانه‌روزی معرفی و تصریح کرد: آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت 550 نفر را در خود جای داده‌است .

پارسی یکی از سیاست‌های مهم سازمان بهزیستی را نگه‌داری سالمندان در منازل و کنار خانواده ذکر کرد و یادآور شد: سالمندان می‌توانند روزانه در مراکز توانبخشی بهزیستی حضور یابند و شب‌ها در کنار خانواده باشند .

مدیرکل بهزیستی گیلان خاطرنشان کرد: هیچ مجوزی برای ایجاد مراکز شبانه‌روزی نگه‌داری سالمندان در استان صادر نمی‌شود و تمام مراکز روزانه هستند .

وی با بیان اینکه پنج مرکز ویزیت سالمندان در منزل وجود دارد، یادآور شد: این مراکز 300 نفر سالمند را زیرپوشش دارند که تعدادی معلول و نیازمند هستند .

پارسی اجرای طرح مبتنی بر جامعه در روستاها برای شناسایی معلولان و سالمندان نیازمند را از جمله اقدام‌های بهزیستی عنوان نمود و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح مذکور خدمات مشاوره‌ای، کاردرمانی، گفتاردرمانی، سنجش شنوایی و . . . ارائه می‌شود.

کد خبر : ۳۱۰۰۲۶