خبرگزاری کار ایران

در تابستان امسال

تردد بیش از ۱۳۶ میلیون وسایل نقلیه در البرز ثبت شد

مدیر کل حمل نقل و پایانه‌های البرز گفت: میزان تردد وسایل نقلیه در ایام سفرهای تابستانی سال ۹۴ در محورهای ارتباطی استان حدود ۱۳۶ میلیون بوده است که این آمار، البرز را در ردیف پرتردد‌ترین استان‌های کشور قرار داده است.

به گزارش ایلنا در کرج، قاسم باقری، مدیرکل با اعلام این خبر افزود: در ایام تعطیلات تابستانی سال جاری ۱۳۶ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۸۹۹ تردد توسط ۴۰ دستگاه تردد شمار نصب شده درمحورهای ارتباطی استان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه موقعیت استان البرز به لحاظ قرار گرفتن در مسیر ارتباطی استان‌های غربی، شمالی و شمال غربی کشور از عمده دلایل تردد بالا در جاده‌های استان است افزود: در سه ماه تابستان سال جاری البرز دومین استان از لحاظ ثبت تردد بعد از استان تهران بوده است.

وی بیان داشت: از کل تردد ثبت شده در استان ۱۰ درصد متعلق به وسایل نقلیه سنگین و مابقی وسایل نقلیه سبک بوده است.

باقری با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سال جاری نیز بیش از ۲۶۸ میلیون تردد در استان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: مرکز مدیریت راه‌های استان البرز در ایام طرح سفرهای تابستانی هموطنان به صورت مداوم با اخذ و تحلیل اطلاعات از تجهیزات حمل ونقل هوشمند منصوب در جاده‌های استان مانند: تردد شمار‌ها، دوربین‌های نظارت تصویری، دوربین‌های ثبت تخلفات، سیستم تعیین میانگین سفر و... به صورت مداوم وضعیت ترافیکی استان را به مسافران و همچنین نهادهای ذیربط گزارش می‌کرد و با هماهنگی بین این نهاد‌ها شاهد تردد روان در جاده‌های استان بودیم.

کد خبر : ۳۱۰۳۱۱