خبرگزاری کار ایران

فرماندار فومن

اولویت تخصیص اعتبار با مناطق کمتر توسعه یافته است

فرماندار فومن گفت: اولویت در توزیع اعتبارات با پروژه‌های نیمه اتمام و مناطق کمتر توسعه یافته است و پروژه‌های جدید در اولویت بعدی برای دریافت اعتبارات قرار دارند.

به گزارش ایلنا، جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان فومن با حضور می‌رشمس مومنی‌زاده فرماندار، ناصر عاشوری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان شهرستان برگزار شد.

در این جلسه فرماندار فومن خواستار ارائه پروژه‌هایی که مهم و اولویت دارند از سوی روسای ادارات شد و گفت: طبق اولویت‌ها و بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نیمه کاره در این جلسه اعتبارات تخصیص داده می‌شوند.

وی در خصوص تامین آب زراعی شهرستان گفت: با توجه به اینکه استان گیلان و شهرستان فومن بعنوان قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود و باید نگاه مثبت به این حوزه داشته باشیم و در این خصوص باید سردهنه سازی و بتونی کردن انهار برای مهار آب مکشاورزی مزارع باید مور توجه قرار گیرد.

مومنی‌زاده اولویت اول تخصیص اعتبارات را برای پروژه‌ها یی که اجرائی شده‌اند دانست و گفت: اولویت در توزیع اعتبارات با پروژه‌های نیمه کاره و مناطق کمتر توسعه یافته است و پروژه‌های جدید در اولویت بعدی برای دریافت اعتبارات قرار دارند.

وی ادامه داد: میزان اعتبارات شهرستان فومن در سال جاری از محل تملک دارائی‌های سرمایه‌ای بیش از ۱۹میلیارد و ۶۳۵میلیون تومان خواهد بود.

فرماندار فومن افزود: ۳۴میلیارد و ۱۱۱ میلیون ریال از این میزان از محل اعتبارات استانی، ۸ میلیارد و ۳۵۷ میلیون ریال دو درصد نفت و گاز و ۱۳۲میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال نیز از محل ماده ۱۸۰جزء۵۴ است.

وی تصریح کرد: ۱۹میلیارد و ۵۱۸ میلیون ریال از این میزان نیز از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ جدول ۱۰-۱و هم چنین ۱میلیارد و ۶۵میلیون ریال از این اعتبارات مربوط به راه‌های روستائی و ۵۵۵میلیون ریال مربوط به شهرکهای صنعتی است.

لزوم توجه به بخش کشاورزی و آسفالت راه‌های روستایی

نماینده مردم فومن و شفت نیز در این نشست گفت: در شهرستان فومن روستاهای کمتر توسعه یافته‌ای وجود دارند که انشاء الله آن‌ها را برخوردار خواهیم کرد.

ناصر عاشوری اولویت اول اعتبارات را برای پروژه‌های نیمه تمام و مناطق کمتر توسعه یافته دانست و گفت: مسئولین ادارات پیگیری لازم جهت جذب اعتبارات به طور کامل را انجام دهند.

وی تاکید کرد: برای ساخت مجتمع ورزشی و مدارس اگر زمین تملک نشده نداشته باشیم کمیته برنامه ریزی نمی‌تواند اعتباری برای آن‌ها در نظر بگیرد.

نماینده مردم فومن و شفت از لزوم توجه به بخش کشاورزی و صنعتی شدن آن تاکید کرد.

وی از بازسازی ۸۰ سر دهنه در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: بسیاری از این سردهنه‌ها بر اثر بارندگی و سیلاب تخریب شده بودند که با پیگیری مسئولین شهرستان بازسازی شدند.

عاشوری از آسفالت راه‌های روستایی به عنوان یکی دیگر از اولویت‌ها نام برد و افزود: به علت بارندگی در گیلان شن ریزی راه‌های روستایی هزینه تکراری است بنابراین آسفالت راه روستایی باید در اولویت کاری ما قرار گیرد.

وی به عملیات اجرایی پل ورودی شهر فومن اشاره کرد و گفت: امروز بعد از ۱۱ سال از شروع این پروژه مردم و مسئولان از روند اجرای پروژه ناراضی‌اند و اگر یک پروژه عمرانی طولانی شود دیگر آن شیرینی و حلاوت لازم را ندارد.

نماینده مردم فومن و شفت خواستار توجه ویژه مسئولان به شهرهای فومن شد و اظهار کرد: چون منابع شهر‌ها محدود است باید به شهر ماکلوان، ماسوله و فومن در کمیته برنامه ریزی توجه شود.

عاشوری هزینه جاری شهرداری‌ها در سطح کشور را بالا خواند و گفت: هزینه‌های جاری باید کاهش و هزینه‌های عمرانی افزایش یابد.

کد خبر : ۳۱۰۵۱۰