خبرگزاری کار ایران

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی کرج

"حج" با شکستن تمام منیت‌ها و پرهیز از ویژه‌خواری معنا می‌شود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی کرج گفت: تشرف به مکه یعنی شکستن تمام منیت‌ها و موقعیت‌ها و پرهیز از ویژه روی و ویژه خواری است در حالیکه آل صعود به شدت درگیر این مسائل است.

به گزارش ایلنا در کرج، حجت الاسلام و المسلمین صادق رزاقی در مراسم یادبود جانباختگان منا که با حضور سرپرست دانشگاه، اساتید و دانشجویان در مسجد امیرالمومنین این دانشگاه برگزار شد افزود: حج یکی از پایه‌های اساسی دین مبین اسلام است و مشرف شدن به حج برای شکوفا شدن استعدادهای معنوی هر مسلمان یک فرصت استثنایی است.

وی در ادامه با بیان اینکه به دلیل بروز اتفاقات و حوادث سنگین و هولناکی همچون «منا» در حج امسال، نباید انجام این فریضه الهی را زیر سوال برد خاطرنشان کرد: طی مسافت با پای پیاده توسط ائمه از مدینه تا مکه، همچنین نزول سوره «حج» و نیز آمدن آیاتی در این زمینه در سوره‌های «بقره» و «آل عمران» اهمیت این امر الهی را متذکر می‌شود.

 وی در ادامه گفت: قربانی شدن اینجانباختگان در مناسک حج امسال به طور یقین مستوجب پاداش الهی ست، چنانکه در روایت داریم اگر حاجی در حال احرام جان دهد در روز قیامت با صدای «اللهم لبیک» وارد می‌شود و خداوند پرونده وی را به او نشان نمی‌دهد زیرا که آمرزیده شده است.

وی در ادامه افزود: اگر چه بعضی نویسندگان و عزیزان به بی‌درایتی آل صعود برای برگزاری مناسک حج اشاره کردند ولیکن با توجه به اینکه بنده شاهد و ناظر تمام اتفاقات رخ داده در مناسک حج امسال بودم مسئله اصلی و اساسی، روحیه تکبر، استکبار ستیزی و خودخواهی آل صعود که تاثیر بسزایی در توسعه ابعاد این حادثه داشت.

وی در ادامه گفت: آل صعود همانطوری که کشور حجاز را به نام «جزیره العرب» تغییر دادند هم اکنون بیشتر قسمت‌های مکه را نیز با نام‌های خودشان ثبت کردند.

 وی در پایان با بیان اینکه حج واقعی با عمل صالح قبول می‌شود خاطرنشان کرد: در آیه ۱۹۹ سوره بقره آمده است «برای خودتان راه جدا درست نکنید». تشرف به مکه یعنی شکستن تمام منیت‌ها و موقعیت‌ها و پرهیز از ویژه روی و ویژه خواری ست، در حالیکه آل صعود به شدت درگیر این مسائل است.

کد خبر : ۳۱۱۰۳۳