خبرگزاری کار ایران

برای افزایش امنیت خریدهای آنلاین

توصیه‌های پلیس فتا‹‹ فضای تولید و تبادل اطلاعات›› کاشان

مدیر روابط عمومی نیروی انتظامی شهرستان از شهروندان کاشانی خواست هنگام خرید‌های آنلاین به ۸ نکته کلیدی و اساسی ذیل توجه جدی داشته باشند.

متن نمابر سرگرد رحمان سنگامه مدیرروابط عمومی نیروی انتظامی شهرستان کاشان که به دفتر نمایندگی خبرگزاری کارایران (ایلنا) درشهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ارسال نموده به شرح ذیل است:

اولین پیش فرض برای حقیقی و سالم بودن خدمات یک فروشگاه الکترونیک این است که کالای مجاز ارائه می‌کند، بنابراین فروشگاههایی که کالاهای خرید غیر مجاز به فروش می‌رسانند، به احتمال بسیار به قصد کلاهبرداری به وجود آمده‌اند.

هنگام تصمیم به خرید از فروشگاه‌های الکترونیکی از تجربه دوستان و آشنایان نزدیک در خصوص خریدهای آنلاین استفاده کنید و از فروشگاه‌هایی که سابقه ارائه خدمات مطلوب دارند، خرید کنید.

صفحاتی که ناخواسته در برابر شما باز می‌شوند و حاوی تبلیغات فروش کالا و ارائه خدمات هستند ممکن است تقلبی بود و قصد کلاهبرداری داشته باشند.

سعی کنید هنگام خرید آنلاین با روش‌هایی نظیر گرفتن whols از دامنه سایت این‌تر نتی فروشگاه، یا جستجو در انجمن‌هایی که اعضای آن‌ها، تجربیات خرید آنلاین خود را برای اطلاع رسانی می‌نویسند از مدیر و گردانندگان فروشگاه احراز هویت کنید.

در هنگام خرید آنلاین و در زمانی که پس از انتخاب کالا به درگاه پرداخت الکترونیکی بانک رهنمون می‌شوید دقت کنید حتما آدرس صفحه درگاه پرداخت الکترونیکی متعلق به‌‌ همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در صفحه مشاهده می‌کنید.

در برخی از مواقع کلاهبرداران با جعل صفحات درگاه پرداخت الکترونیکی بانک‌ها، شمارا به صفحاتی هدایت می‌کنند که آدرس بسیار شبیه آدرس بانک اصلی دارند، در صورت عدم دقت خریدار و ورود اصلاعات کارت بانکی خود شامل شماره کارت، رمز عبور، cvv۲ و تاریخ انقضای کارت، این اطلاعات را در سیستم خود ثبت کرده و عملا امکان هرگونه اقدامی را با حساب و موجودی قربانی دارند.

سیستم پرداخت الکترونیکی همه بانک‌ها ssl و روش‌های مطمئن رمزنگاری استفاده می‌کند، دقت کنید که در نوار آدرس کنار آدرس اینترنتی صفحه پرداخت بانک نماد یک قفل با عبارت https: // درج شده باشد، در غیر اینصورت قطعا صفحه جعلی است و قصد سرقت بردن اطلاعات کارت بانکی شما را دارد.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی با همکاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در جهت افزایش امنیت خدمات تجارت الکترونیک، اعطای نماد الکترونیکی به فروشگاه‌های الکترونیک را آغاز کرده است تا خریداران به راحتی و با آسودگی خاطر خرید خود را انجام دهند، ترجیحا از فروشگاه‌هایی که دارای این نماد هستند خرید کنید‹‹ هرآنچه که لازم است از توصیه‌های پلیس فتا به خاطر داشته باشید››

کد خبر : ۳۱۱۲۵۴