خبرگزاری کار ایران

رهاسازی دو قطعه کبک وحشی در علامرودشت

یکی از فعالان محیط زیست از رهاسازی دو کبک وحشی در علامرودشت خبرداد.

چهارم اکتبر (۱۲ مهرماه) در بین دوستداران محیط زیست در سرتاسر دنیا به عنوان روز جهانی حیوانات شناخته شده است. در این روز حامیان حیوانات برای شناساندن هر چه بهتر این نماد به جهانیان، اقدام به برگزاری مراسم­ متنوعی می‌کنند.

چند سالی است فعالان محیط زیست در کشور ایران، مراسم­‌های ویژه‌ای را در این روز تدارک می‌بینند که در یکی از مراسم‌­های زیبا، انجمن زمین و زندگی علامرودشت در شهرستان لامرد فارس اقدام به رها‌سازی دو قطعه کبک وحشی در طبیعت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، یکی از فعالان محیط زیست با اعلام این خبر افزود: در پی برگزاری مراسم­های مختلف این انجمن در بخش علامرودشت به منظور ترویج و فرهنگ‌سازی برای حفاظت و حمایت از محیط زیست و حیات وحش، یکی از دوستداران محیط زیست به این انجمن مراجعه کرد و دو عدد کبک وحشی را به این انجمن تحویل داد.

حامد کریمی، تصریح کرد و گفت: یکی از دوستداران محیط زیست با ندامت از نگهداری این دو کبک بعد از مشاهده فعالیت‌های فرهنگی انجمن برای حفظ محیط زیست منطقه، تصمیم به تحویل این دو کبک به انجمن گرفت و برای حفظ محیط زیست تقاضای عضویت در این انجمن را داد.

این عضو هیئت موسس انجمن زمین و زندگی علامرودشت، بیان کرد: این دو کبک بعد از تیماری مختصر با نظر اعضای انجمن، عصر روز یکشنبه (۱۲ مهرماه) همزمان با روز جهانی حیوانات در کوه علامرودشت‌‌ رها شدند.

وی در خاتمه سخنان خود گفت: کبک یکی از پرندگان زیبا و خوش‌آواز کوهستان‌های ایران است که در گذشته به وفور در سرتاسر کشور مشاهده می‌­شد اما به دلیل شکار بی‌رویه چند مدتی است که جمعیت آن کاهش چشمگیری داشته است. امیدواریم این حرکت سرآغازی بر پایان اسارت حیوانات و پرندگان وحشی اسیر شده در بین جامعه باشد.

کد خبر : ۳۱۱۲۶۷