خبرگزاری کار ایران

رتبه اول بهزیستی مرکزی در اختتامیه طرح کارزار رسانه‌ای شیشه

بهزیستی استان مرکزی در اختتامیه طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از شیشه موفق به کسب رتبه اول شد.

به گزارش ایلنا دکتر رفیعی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ضمن اعلام این خبر گفت: باتوجه به اینکه شیوع مواد مخدر صنعتی سبب شده تا بسیاری از افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار بگیرند در این راستا سازمان بهزیستی که یکی از اهداف آن مبنی بر آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است اجرای طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف شیشه را در سطح کشور به مرحله اجرا قرار داده است.

بهروز رفیعی افزود: این طرح با هدف آگاه سازی و ارائه اطلاعات به مخاطبان و اصلاح باورهای غلط در زمینه مصرف شیشه اجرا شد و در اجرای این طرح تیم متشکل از اکیپ‌های ثابت و سیار در سطح استان با همکاری کار‌شناسان و مسوولان حوزه پیشگیری مواد مخدر با همکاری تیم‌های اجتماع محور به آگاه سازی مردم در زمینه سوء مصرف شیشه پرداختند.

رفیعی افزود: استان مرکزی بواسطه صنعتی ودانشجویی بودن یکی از ۸ استان انتخاب شده بودکه با همت کلیه دستگاهای عضو کمیته فرهنگی وپیشگیری شبکه موسسات غیردولتی و.. این طرح را اجرا کرد.

وی عنوان کرد: بدلیل اینکه کارزار یک فعالیت علمی وتخصصی بود وبه جهت ارائه گزارش وبررسی اثربخشی این فعالیت پیش آزمون وپس آزمون از هم استانیهای اخذ شدکه خوشبختانه استان مرکزی با تغییرنگرش بین ۲۵-۲۲نمره توانست رتبه اول را کسب نماید قابل ذکر است رتبه تماس گیرندگان با خط اعتیاد ۰۹۶۲۸ نسبت به ماههای قبل از کارزار حدود ۷-۹ برابر افزایش یافته بودکه نشانه دهنده ارتقاء سطح آگاهی مردم استان است.

 رفیعی اظهار داشت: بیشتری منبع کسب اطلاعات افراد درمورد شیشه رسانه‌های عمومی، پوستر‌ها، بیلبوردهای سطح شهر برنامه‌های تلویزیونی وبروشور‌ها بود که مهم‌ترین عامل در جلب توجه مردم در کارزار رسانه‌ای بود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد: از تجارب موفق در این طرح می‌توان به حساسیت وحمایت مسئولین ارشد استانی و استفاده از پتانسیل بخش غیردولتی اشاره کرد.

وی محورهای اصلی طرح پیشگیری از شیوع مصرف شیشه را شامل آگاهی آحاد مردم بالاخص نوجوانان و جوانان از آثار و عوارض مصرف دائمی و تفریحی و بررسی تأثیر گروه همسالان بر مصرف ماده مخدر شیشه عنوان کرد.

کد خبر : ۳۱۱۳۷۷