خبرگزاری کار ایران

بازدید رئیس اداره فرهنگ از کتابخانه کاشان‌شناسی آیت الله غروی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان از کتب موجود در کتابخانه کاشان‌شناسی آیت‌الله غروی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگارایلنا در کاشان، مصطفی جوادی ضمن بازدید از کتب موجود در این کتابخانه با مسئول این مجموعه آقای افشین عاطفی دیدار کرد.

 جوادی اظهار کرد در حوزه تألیف و نشر و معرفی فعالین این حوزه کمتر اقدامی صورت گرفته است و این باعث شده است تا فعالان این عرصه کمتر دیده شوند که باید در این حوزه فعالیت بیشتری صورت پذیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت باید افرادی که به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخانی با اهدای کتاب کمک می‌کنند معرفی و از آنان تقدیر شود.

جوادی در ادامه از پیگیری‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در خصوص نامزدی شهرستان به عنوان پایتخت کتاب ایران خبر داد و گفت: کسب این عنوان لازمه همکاری و اهتمام فعالان این عرصه است.

در ادامه این دیدار افشین عاطفی با بیان مشکلات عرصه نشر و ترویج فرهنگ کتاب اظهار کرد هنوز در جامعه این تفکر که با اهدای کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌توان کار خیری انجام داد فراگیر نشده است.

عاطفی گفت: هر چه آمار انتشارات در منطقه بالا رود چاپ کتاب نیز در آن منطقه افزایش می‌­یابد که این اتفاق نیز حمایت همه جانبه را دارد همچنین در این جلسسه افشین عاطفی از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی کاشان‌شناسی دکتر ابراهیم عرفانی با ۵ هزار جلد کتاب در دانشگاه کاشان و اهدای کتاب به ارزش ۵۰ میلیون به کتابخانه‌های عمومی انجمن آثار ملی و سید ابوالرضا راوندی کاشان و اهدای ۱۷ جلد دیوان شعرای کاشان به جامعه اسلامی نابینایان و کم بینایان کاشان توسط پروفسور شروین عرفانی خبر داد.

کد خبر : ۳۱۱۵۰۳