خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات کشور خبر داد

انجام الکترونیکی ۲۴ فرآیند انتخابات در تمامی شعب اخذ رأی کشور

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات کشور گفت: در تمام شعب اخذ رأی کشور ۲۴ فرآیند به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، امیر شجاعان در حاشیه برگزاری همایش آموزشی اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران در بندرانزلی و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات الکترونیکی شامل ۲۵ فرآیند است، اظهار کرد: در تمام شعب اخذ رأی کشور ۲۴ فرآیند به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی احراز هویت، کنترل رأی‌های تکراری، صورتجلسات، تجمیع آرا و اعلام نتایج را بخشی از فرآیندهای الکترونیکی اعمال شده در تمامی حوزه‌های انتخابیه کشور عنوان کرد.

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور برگزاری انتخابات به صورت کاملاً الکترونیکی در کلانشهر‌ها را از مصوبات دولت عنوان و خاطرنشان کرد: در خصوص این مصوبه شورای نگهبان هم باید نظر بدهد که صبح امروز آخرین نمونه تجهیزات برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در کلانشهرهای کشور را برای تأیید به شورای نگهبان ارائه کردیم.

وی با بیان اینکه منتظر پاسخ شورای نگهبان هستیم گفت: پس از تأیید این شورا، انتخابات به صورت کاملاً الکترونیکی در ۹ کلانشهر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در برگزاری انتخابات از اینترنت استفاده نمی‌شود، افزود: در فرآیند برگزاری الکترونیکی انتخابات از شبکه‌ها و زیرساخت‌های داخلی استفاده می‌کنیم و این تدبیر امکان حک سیستم‌ها را برای هکر‌ها غیرممکن می‌سازد.

شجاعان اظهار کرد: سیستم‌های رمزنگاری را تقویت کرده‌ایم و با توجه به استفاده از شبکه داخلی، امکان دسترسی از خارج وجود ندارد.

وی افزود: در هر شعبه حداقل یک نفر به سیستم الکترونیکی آشنایی دارد و برای هر ۱۰ شعبه، یک پشتیبان در نظر گرفته‌ایم.

جدول زمان بندی ثبت نام برای مجلس از ۲۸ آذرماه و زمان ثبت نام مجلس خبرگان ۲۶ آذرماه خواهد بود و نخست، باید هیات اجرایی تشکیل و بعد بررسی هیات نظارت آغاز می‌شود.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ هفتم اسفند امسال برگزار خواهد شد.

همایش توجیهی، آموزشی منطقه‌ای طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ مهرماه) به میزبانی استان گیلان در بندرانزلی و با حضور مسئولان استانداری‌ها، فرمانداران، بخشداران استان‌های گیلان، قزوین و زنجان در حال برگزاری است.

کد خبر : ۳۱۱۵۲۹