خبرگزاری کار ایران

آغاز اجرای طرح ممیزی املاک شهری در بجنورد

شهردار مرکزی بجنورد از آغاز اجرای طرح ممیزی املاک شهری در بجنورد با هدف جمع آوری اطلاعات املاک شهر به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی املاک و بهبود خدمات شهری خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، روح الله براتیان، شهردار بجنورد در تور خبری که برای خبرنگاران استان برگزار کرده بود، هدف از اجرای این طرح را جمع آوری اطلاعات املاک شهر به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی املاک در سطح منطقه و بهبود خدمات شهری و توسعه متوازن مناطق شهری عنوان کرد.

وی افزود: اجرای طرح ممیزی املاک باعث می‌شود برنامه ریزی‌های آینده شهرسازی بر اساس اطلاعات دقیق صورت گیرد و قانون نوسازی و عمران شهری، شهرداری‌ها را مکلف کرده که هر پنج سال یکبار املاک را ممیزی کنند.

به گفته براتیان این شهر بیش از سه هزار متر مربع است که تمامی اطلاعات لازم در خصوص املاک مسکونی، تجاری، وضعیت آسفالت خیابان‌ها، کوچه‌ها، معابر عمومی، جدول بندی و سایر موارد در این طرح بررسی می‌شود.

وی اظهارداشت: بیشتر شهروندان در مراجعه به شهرداری با روند طولانی مواجه می‌شوند که این امر مانع رضایت آنان از خدمات شهری و همچنین اتلاف وقت نیرو‌ها می‌شود که با راه اندازی طرح ممیزی املاک شهری این مشکل برطرف می‌شود.

براتیان افزود: برای اولین بار شهروندان از خدمات مجازی در ارائه خدمات شهری برخوردار خواهند شد.

محسن هایزاده معاون عمرانی واحد اجرایی شهرداری منطقه یک بجنورد نیز در این تور به خبرنگاران در حین بازدید از مناطق حاشیه شهر بااشاره به ساماندهی حدود ۶۰ درصد سکونت گاه‌های غیر رسمی این استان از سال ۸۶ تاکنون گفت: در این مدت طرح‌های آسفالت خیابان، کوچه، جدول بندی، پیاده رو سازی، هدایت آب‌های سطحی، ایجاد فضای سبز و مبلمان شهری در حواشی شهر بجنورد اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ما دراین توری خبری خبرنگاران استان از مناطق حاشیه شهر بجنورد از جمله باقرخان، آروین، شیرآباد، کوی صادقیه و محله‌های حر، هجرت، فرودگاه و سایر محله‌ها بازدید کردند.

و همچنین از طرح‌های عمرانی شهرداری بجنورد و از طرح‌های عمرانی مجموعه ورزشی روباز در شهربازی بجنورد، مجموعه ورزشی مهربانو، بوستان خطی رضوی، پارک خطی هجرت، بوستان خیابان حر بازدید شد.

کد خبر : ۳۱۱۵۳۳