خبرگزاری کار ایران

قائم ‌مقام وزیر کشور در امور مجلس

انتقال پیکر جانباختگان منا به کشور ادامه دارد

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس گفت: هنوز تعدادی مفقودی داریم و انتقال پیکر جانباختگان منا به کشور ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، حسینعلی امیری در مصاحبه با خبرنگاران درباره وضعیت جانباختگان منا، اظهار کرد: هنوز تعدادی مفقودی داریم و انتقال پیکر جانباختگان منا به کشور ادامه دارد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد پیگیری فاجعه منا توسط رئیس جمهور در هیئت دولت، عنوان کرد: ریاست این ستاد به‌عهده وزیر کشور است.

قائم‌مقام وزیر کشور در امور مجلس به تشکیل ستاد فاجعه منا در استان‌ها اشاره کرد و افزود: ستادهای فاجعه منا مسئولیت پیگیری انتقال اجساد به استان‌ها و دلجویی از خانواده‌های جانباختگان منا را به عهده دارند.

وی با بیان اینکه پیکر تعدادی از جانباختگان فاجعه منا به کشور انتقال داده شده است، تصریح کرد: هنوز تعدادی مفقودی داریم و تعدادی از جانباختگان نیز شناسایی نشده‌اند.

امیری حادثه منا را بسیار دلخراش خواند و تصریح کرد: انتقال پیکر جانباختگان منا به کشور ادامه دارد.

وی در ادامه به برگزاری همایش توجیهی‌ـ ‌آموزشی مجریان انتخابات اشاره کرد و گفت: وزارت کشور برای آموزش مجریان انتخابات ۳۰ استان زمانبندی کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به شرکت ۲۰۰ نفر از مجریان انتخابات از استان‌های گیلان، قزوین و زنجان در همایش توجیهی بندرانزلی، خاطرنشان کرد: این همایش دو روزه است.

وی با تأکید بر ضرورت شناخت قانون انتخابات یادآور شد: شناخت قانون انتخابات بسیار مهم است و این امر موجب جلوگیری از تجاوز به حقوق دیگران می‌شود.

امیری قانون را اصل مهم در انتخابات دانست و متذکر شد: قانون کلیدواژه ما در انتخابات هفتم اسفند ماه امسال است.

وی با اشاره به اهمیت حضور حداکثری در انتخابات خاطرنشان کرد: مجریان انتخابات باید شرایط حضور تمام جریان‌ها در قالب قانون در انتخابات را فراهم کنند و انتخابات در قالب حقوقی و قانونی و با احساس مشترک برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۱۱۶۵۴