خبرگزاری کار ایران

بر اثر توفان در ساری

خسارت ۵۰ تا ۱۰۰درصدی به باغات و منازل مسکونی/ تلفات جانی نداشتیم

فرماندار ساری گفت: بر اثر توفان شب گذشته، خسارت ۵۰ تا ۱۰۰درصدی به باغات و منازل مسکونی وارد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری ساری جواد واحدی روز جمعه افزود: در حوزه شهری آبگرفتگی در منازل مسکونی و معابر و تخریب سقف منازل از خسارت‌های توفان است.

وی با اشاره به افتادن ۲۸ اصله درخت در ساری، افزود: بر اثر افتادن درختان، به سقف منازل مسکونی، تجاری و همچنین بیش از ۱۰ خودروی درون شهری و شخصی خسارت وارد شد.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه تخریب تاسیسات برقی و خطوط فشار قوی به ویژه در سمت شرقی شهر ساری گفت: قطعی گسترده آب و برق در بعضی از مناطق شهری هم دیگر خسارت‌های توفان شب گذشته است.

وی ادامه داد: خسارت جانی بر اثر توفان در ساری نداشتیم ولی بیلبورد‌ها و استندهای تبلیغاتی در سطح شهر هم باعث بروز خسارت به خودرو‌ها شد.

واحدی درباره خسارت توفان به بخش روستایی گفت: در بخش چهاردانگه ساری سقف بیش از یکصد واحد مسکونی روستای کارنام و وری تخریب شده است.

وی با اشاره به انسداد جاده روستایی در مسیر سیدآباد به صنام، خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰۰ متر از محور سمنان به ساری تخریب شده و جاده مسدود است و در حال بازگشایی مسیر هستیم.

فرماندار ساری با بیان اینکه در روستای ارا از توابع بخش چهاردانگه هم ۱۱ واحد مسکونی خسارت دیده و جاده هم مسدود است، اظهار کرد: در روستای چالو هم جاده مسدود است و همچنین در بخش کلیجانرستاق هم در بیش از ۲۰ روستا تخریب سقف منازل داشتیم که به بیش از ۴۰۰ واحد مسکونی می‌رسد.

وی با اشاره به قطعی آب و برق و انسداد در جاده اجارستاق، افزود: در روستای پلسک و چند روستای دیگر ۵۰ راس گوسفند تلف شد و رانش را در روستاهای بخش کلیجانرستاق و دودانگه شاهد هستیم.

واحدی با بیان اینکه در بخش رودپی شمالی هم انسداد جاده روستایی، آبگرفتگی شدید، تخریب سقف بیش از ۴۰ واحد مسکونی را داریم، گفت: آب و برق در بیش از ۱۰ روستای بخش رودپی شمالی قطع شده است.

وی با اشاره به خسارت ۵۰ تا ۱۰۰درصدی توفان به بخش کشاورزی به ویژه در بخش مرکبات رودپی جنوبی، تصریح کرد: بیش از ۵۰ واحد مسکونی در بخش رودپی جنوبی در روستای اوجامحله و دیگر روستاهای این بخش از جمله خسارت‌های توفان بوده و برق در منطقه قطع است.

فرماندار ساری بیشترین خسارت توفان شب گذشته را در بخش مرکزی ساری دانست و ادامه داد: قطعی آب و برق در برخی از بخش مرکزی ساری و خسارت سنگین به باغات و محصولات مرکبات از جمله این خسارت‌ها است.

وی گفت: در بخش مرکزی تاکنون بیش از ۲۰۰۰ واحد مسکونی تخریب ۵۰ تا ۸۰ درصدی را داشتند، که بیشترین خسارت‌ها مربوط به روستاهای زرین آباد، اسبوکلا و سمسکنده بوده است.

کد خبر : ۳۱۱۷۵۲