خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات خبر داد

راه‌آهن سراسری ایران به خط ریلی جمهوری آذربایجان متصل می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در تلاش برای گسترش همکاری‌ها با آذربایجان هستیم، گفت: فعالسازی کریدور شمال - جنوب و امتداد یافتن راه‌آهن آذربایجان تا ایران از جمله برنامه‌های ما است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آستارا، محمود واعظی هنگام ورود به شهرستان مرزی بندر آستارا جهت شرکت در اجلاس کمسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، موسوم به «نشست آستارا - آستارا» اظهار کرد: همکاری بین دو کشور ایران و آذربایجان از دو سال گذشته بسیار گسترده شده است.

وی با بیان اینکه این همکاری‌ها در تمامی ابعاد، اعم از اقتصادی، صنعتی، تجاری، فرهنگی، علمی، سیاسی و امنیتی می‌باشد، ادامه داد: مسئولان دو کشور در بخش‌های مختلف به دنبال این هستند تا راه‌های گسترش روابط را بررسی و برای آن راه حل پیدا کنند.

واعظی تصریح کرد: یکی از پیشنهاداتی را که از کمسیون مشترک اقتصادی دو کشور گذشته و به طور جد به روی آن کار شده است، فعال کردن کریدور شمال – جنوب است.

وی با تأکید بر اینکه برای تحقق این هدف، خط سراسری ریلی که در جمهوری آذربایجان هست به ایران منتقل می‌گردد، افزود: در ادامه با ایجاد یک ترمینال، هر آنچه که مربوط به بارهای کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و حوزه قفقاز که به شبکه سراسری ریلی جمهوری آذربایجان متصل هستند، وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می‌شوند و از طریق حمل و نقل ترکیبی و هم از طریق ایران به مناطق مختلف جهان ترانزیت می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگر سخنان خود به خط آهن قزوین – رشت اشاره کرد و گفت: عملیات احداث این خط آهن کار بسیار بزرگی است که در شرف اتمام است.

وی از دیگر موضوعات قابل گفت‌و‌گو در این نشست سخن گفت و بیان کرد: فعال کردن خط ریلی رشت – آستارا از دیگر پروژه‌های کشور است که همه طراحی‌های آن انجام گرفته و کار‌ها به خوبی پیش رفته است.

واعظی اضافه کرد: به دنبال این هستیم که پروژه مذکور، با فاینانس اجرایی شود تا به شکل همزمان کار به اتمام رسیده و راه آهن سراسری ایران به جمهوری آذربایجان متصل شود.

کد خبر : ۳۱۱۸۰۶