خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت کاشان

آل سعود آلت دست آمریکاست

امام جمعه موقت کاشان گفت: مبادا دشمن جای دشمن اصلی را عوض کند، دشمن اصلی که منشاء تمام خیانت‌ها و جنایت‌ها به شمار می‌رود، آمریکای جنایتکار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان حجت‌الاسلام علی احتشام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به فاجعه سخت و سهمگین منا اظهار کرد: گرچه به تدریج نشانه‌ها و کدهایی دال بر تعمد در این حادثه به چشم می‌خورد اما لازم نیست به طور یقین نشانه‌هایی از اینکه قبلا ساماندهی شده پیدا کنیم.

وی افزود: آنچه مسلم است آل سعود ملحد، وهابی، صهیونیستم و آمریکایی است و فراموش نکنید او آلت دست آمریکاست و لذا چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید و اگر شعار مرگ بر آل سعود می‌دهیم به عنوان بازیچه و عروسک خیمه شب بازی صهیونیست جنایتکار و آمریکای جنایتکار نفرین می‌کنیم.

امام جمعه موقت کاشان خاطرنشان کرد: مبادا دشمن جای دشمن اصلی را عوض کند، دشمن اصلی که منشاء تمام خیانت‌ها و جنایت‌ها به شمار می‌رود، آمریکای جنایتکار است.

به گفته وی، جنایتکاران، مأموران و مجریانی که در صحنه حادثه اسفبار منا حضور داشتند کار را با بی‌تدبیری آغاز با بی‌کفایتی ادامه و با بی‌غیرتی به پایان رساندند.

احتشام گفت: در جایی که حدود ۷ هزار دوربین وجود دارد و عده زیادی در پشت مانیتور‌ها نشته‌اند تا تصاویر را رصد کنند و می‌دانند که هر ساله در این مکان با ازدحام جمعیت مواجه هستند اگر هیچ عمدی هم در کاار نباشد باید چنین جمعیتی را تدبیر کرد.

وی، آل سعود را ادامه‌دهندگان آل کوفه و آل بنی‌امیه خواند و تصریح کرد: آل سعود با بی‌کفایتی با اینهمه دلار نفتی و اموالی که این شکمباره‌ها دارند از آب خوردن که هیچ از ریختن آبی بر سر و صورت حاجیان برای نفس گرفتن آن‌ها مضایقه کردند و با بی‌عیرتی، بی‌همیتی و در اقدامی غیرانسانی برای پاک کردن این این صحنه، حاجیان زنده و مرده را با هم از خیابان‌ها جمع کردند.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه اگر پشتیبان ولی فقیه باشد آسیبی به مملکت شما نمی‌رسد، بیان کرد: اگر موضع باصلابت مقام معظم رهبری علمدار نهضت امام نبود اجساد مطهر حجاج ایرانی هم به کشور برنمی‌گشت و به گواهی وزیر بهداشت بعد از تهدید معظم‌له شرایط عوض شد و این معنای اقتدار ولی فقیه است.

به گفته وی، آل سعود خبیث جنایتکار هرگز دلش با ما نیست و شعار برادری ما آل سعود خبیث و جنایتکار را در بر ندارد و آن‌ها هیچگاه برادر ما نبوده و نیستند.

خطیب نماز جمعه کاشان با اشاره به پیام امام راحل در سالگرد شهادت حاجیان تأکید کرد: اگر از این پیام امام درس نگرفته‌ایم چند بار مؤمن باید از یک سوراخ گزیده شود با این جنایت و جنایتی که در یمن، عراق و سوریه انجام دادند دیگر جایی برای روی خوش نشان دادن به آن‌ها باقی نمانده است.

احتشام در ادامه با اشاره به سالروز تصویب قانون کاپیتولاسیون و انعقاد قراردهادهای ننگین گلستان و ترکمنچایی در هفته آینده گفت: سخنان مقام معظم رهبری در جمع نیروی دریایی سپاه بسیار راهگشاست و ما در برابر رهنمون پیر جلودار و مظهر عزت و عظمت انقلاب و خون شهدا سر تسلیم فرود می‌آوریم.

وی با اشاره به مسئله برجام گفت: مجلس و قوه قضائیه و دولت خدمتگزار بنا ندارند از خطوط قرمز رهبری عبور کنند اما مسئولیت تمام نمی‌شود و باید همه بیدار باشیم چون تاریخ سرشار از غفلت خواصی است که مانع از تصمیم شایسته بزرگان شده است.

احتشام با اشاره به تغییر وضعیت آمریکا نسبت به دهه ۶۰ گفت: اگر روزی آمریکا برای به شهادت رساندن ۳۰۰ مسافر هدیه می‌داد و به عراق و افغانستان حمله می‌کرد روسیه و دیگران تنها تماشا می‌کردند امروز به برکت انقلاب، سردار سلیمانی و افتخاراتی که حزب‌الله در منطقه آفریده هواپیمای روسی برای شناسایی به طور عمدی وارد ترکیه می‌شود و او غلطی نمی‌تواند بکند و فرمانده نیروی دریایی سپاه ایران به ناو آمریکایی اخطار می‌دهد.

به گفته وی، در دورانی که آمریکا دندانش شکسته، پایش فلج، چشمش کور و گوشش کر شده و در آستانه ضربه فنی شده است برد سه بر دو معنایی ندارد و باید در این نفس آخر باید با تمام توان او را ضربه فنی کنیم و بینی‌اش را به خاک بمالیم.

خطیب نماز جمعه کاشان در بخش دیگر از خطبه‌ها با گرامیداشت سالروز درگذشت فقیه مجاهد آیت‌الله غروی کاشانی، از ایشان به عنوان افتخار خطه کاشان نام برد و گفت: متأسفانه شخصیت و خدمات این فقیه مجاهد مبارز انقلابی مظلوم و مهجور مانده است.

احتشام با تشریح بخشی از زندگینامه این عالم ربانی و سرباز مخلص اهلبیت (ع) خواستار تدوین و نصب زندگینامه ایشان در آرامگاهش به منظور شناخت بیشتر مردم شد.

وی همچنین با تسلیت سالروز شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی پنجمین شهید محراب یادآور شد: این یار دیرین امام راحل هرگز علی‌رغم داشتن سن بالا از حضور در جبهه‌ها غافل نشد.

کد خبر : ۳۱۱۸۱۷