خبرگزاری کار ایران

انجام رزمایش‌های دستگاه‌های اجرایی البرز در هفته پدافند غیر عامل

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری البرز، از انجام رزمایش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی استان در هفته پدافند غیر عامل خبر داد.

 به گزارش ایلنا در کرج، سید شهاب الدین حسینی گفت: با توجه به اهمیت موضع دفاع غیر عامل در بازدارندگی و مصون سازی جامعه، همه دستگاه‌های اداری و نظامی استان، به برگزاری هر چه بیشتر و بهتر بزرگداشت این هفته کمک کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت این هفته در استان، افزود: بعضی از دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت آبفای استان، شرکت توزیع برق و نیز شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی استان و اداره کل دامپزشکی در این هفته رزمایش‌هایی را در جهت ارزیابی و ارتقاء عملکردی دستگاه  خودشان برگزار خواهند کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه روز شمار هفته پدافند غیر عامل از سوی سازمان پدافند غیر عامل اعلام شده است گفت: هفته پدافند غیرعامل از روز دوشنبه 4 آبان آغاز و تا یکشنبه10  آبان ماه ادامه دارد که  امسال با شعار «پدافند غیر عامل، مصون سازی کشور با همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت » برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری روزهای این هفته گفت: بر این اساس، اولین روز هفته پدافند غیرعامل با عنوان اقتدار ملی، در سایه پیشرفت علم و دانش بومی پدافند غیر عامل است.

پنجم آبانماه روز دوم هفته پدافند غیرعامل که با عنوان جامعه سالم، محور پایداری ملی نامگذاری شده است؛ فرهنگ سازی، بهداشت، آمادگی مصون سازی را دنبال می‌کند.

سومین روز از هفته پدافند غیرعامل نام ارتقا آمادگی ، اقتدار درون زا ، امنیت پایدار" تا موضوع الگوی طرح و منابع انسانی و خوداتکایی را تجلی و پیگیری نماید.

هفتم آبانماه، چهارمین روز از هفته پدافند غیرعامل با عنوان اقتصاد مقاومتی با همدلی و همزبانی دولت و ملت  نامگذاری شده است.

مدیریت جهادی، بسیج و مصون سازی جامعه برای پنجمین روز از هفته پدافند غیرعامل در نظر گرفته شده است تا بستری مناسب برای طرح مباحث مدیریت جهادی ، صحت، امنیت و دفاع سایبری، بازدارندگی و شناخت سرمایه های سایبری باشد.

ششمین روز از هفته پدافند غیرعامل با عنوان استاندارسازی و مقاوم سازی زیر ساخت‌ها و سرمایه‌های ملی مشخص شده است.

وی در ادامه افزود: آخرین روز از هفته پدافند غیرعامل با عنوان  مصون سازی سرمایه‌های ملی در فضای سایبری به عنوان محورهای راهبردی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: دستگاه های اجرایی در این هفته از شعارهای روز در سایت های اداری و به نوشتن و نصب بنر و پلاکارد و ... نسبت به گرامی داشت پدافند غیر عامل اقدام کنند .

کد خبر : ۳۱۲۰۷۶