خبرگزاری کار ایران

شهردار کاشان خبر داد

کربلای ایران به شاهراه گردشگری ایران می‌پیوندد

شهردار کاشان گفت: رایزنی‌های گسترده در خصوص حضور زائرین بین المللی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از مشهد مقدس به منطقه اردهال علاوه بر توسعه گردشگری مذهبی در منطقه مشهد اردهال را به شاهراه گردشگری ایران پیوند می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، سید محمد ناظم رضوی در حاشیه مراسم جمعه نشلجی‌ها در مشهد اردهال در گفتگو با خبرنگاران گفت: شهرداری کاشان رایزنی‌های گسترده‌ای را درراستای حضور زائرین بین المللی به خصوص از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از مشهد مقدس به منطقه اردهال را برای توسعه گردشگری مذهبی انجام داده است.

افتتاح فرودگاه با پروازهای کاشان به مشهد مقدس و بالعکس

وی، افتتاح فرودگاه کاشان و برقراری رسمی پروازهای کاشان به مشهد مقدس و بالعکس را به همت شهرداری کاشان تاکید کرد و گفت: این امکان پروازی از کاشان به مشهد و بالعکس زمینه‌های حضور حداکثری زائرین جهان تشیع که اشتیاق زیارت بارگاه ملکوتی این امامزاده واجب التعظیم را دارند فراهم می‌کند.

 احداث جاده حرم تا حرم نیز از شهر مقدس قم تا مشهد اردهال

به گفته وی، احداث جاده حرم تا حرم نیز از بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) در شهر مقدس قم تا آستان مقدس حضرت سطانعلی بن امام محمد باقر (ع) در مشهد اردهال نیز از دیگر اقدامات شهرداری کاشان به منظور توسعه گردشگری فرهنگی مذهبی این منطقه و ایجاد تسهیل و تسریع برای زایران و مشتاقان این دو آستان مقدس است.

رئیس کمیته صیانت از حقوق شهروندی، حمایت و مساعدت برای اجرای هر چه بهتر پروژه عمرانی معنوی حرم تا حرم را از استانداران استان‌های اصفهان و قم و حوزه راه و شهرسازی خواستارشد و گفت: احداث این مسیر دغدغه بزرگ خیل کثیری از زوار حرم حضرت معصومه (س) برای حضور در مشهداردهال را مرتفع می‌کند.

ناظم رضوی با تاکید بر مشکل تامین آب وکمبودآب منطقه اردهال، اهتمام مسوولین وزارت نیرو در خصوص رفع این معضل را خواستارشد و افزود: انجام این اقدام با حمایت و مساعدت هر چه بیشتر مسوولان ذی ربط نارسایی در ارائه خدمات به زائرین و مجاورین را برطرف می‌کند.

احداث شهرک آستان مقدس مشهد اردهال

به گفته وی، توسعه فضای استقرار و سکونت شهروندان کاشانی، مجاورین و زائرین در جوار آستان مقدس اردهال نیز طی جلسه‌ای که با وزارت مسکن و شهرسازی انجام شد در قالب احداث شهرک آستان مقدس مشهد اردهال از دیگر اقدامات شهرداری کاشان با نگاه توسعه‌ای به مشهد اردهال است که آبادانی و توسعه استقراری این منطقه را ایجاب می‌کند.

وی خدمات مختلف شهرداری ویژه آستان مقدس سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) خاطر نشان کرد و گفت: شهرداری کاشان از سال گذشته دیگر امور عمرانی و بهسازی از جمله آسفالت معابر، جدول گذاری، توسعه سرویس بهداشتی و گسترش دیگر امکانات رفاهی این منطقه را انجام داده است.

عضو ارشد مجمع جهانی شهرهای اسلامی، توسعه فضاهای فرهنگی در محدوه آستان مقدس مشهد اردهال را یادآورشد و گفت: احداث فضایی به عنوان کتابخانه و قرائت خانه و تجهیز آن به کتب علمی متنوع برای اهل علم در جوار این بارگاه ملکوتی توسط شهرداری کاشان با همکاری علما از جمله اقدامات توسعه فضاهای فرهنگی این آستان است.

اختصاص ناوگان حمل و نقل عمومی شهری برای جابه جایی زائرین

ناظم رضوی، اختصاص قسمتی از ناوگان حمل و نقل عمومی شهری برای جابه جایی زائرین آستان مقدس مشهد اردهال را تاکید کرد و گفت: راه اندازی سرویس رفت و برگشت کاشان به مشهد اردهال در طول هفته نیز اقدام ضروری بودکه دغدغه و مشکلات رفت و آمد وصال مشتاقان و زائران این آستان برای کسب فیض معنوی را برطرف کرد.

وی، افتخار نظافت و جاروکشی محدوده مشهد اردهال به دست ماموران شهرداری را نیز مایه مباهات شهرداری کاشان و عنایت این امامزاده واجب التعظیم دانست و گفت: مشارکت تمامی شهروندان نیز در رشد و آبادانی روزافزون منطقه اردهال توسعه این منطقه ایران اسلامی و جهان تشیع را بیش از پیش به جهان اسلام معرفی می‌کند.

دعوت از معارضین ملکی در محدوده طرح توسعه آستان مقدس و آمادگی ارائه املاک معوض

کلیددار شهر کاشان با دعوت از همکاری هرچه بیشتر معارضین ملکی در محدوده طرح توسعه آستان مقدس اظهارداشت: تقاضای همکاری‌های لازم از معارضین ملکی که در جوار این بارگاه هستند با شهرداری و آمادگی ارائه املاک معوض را داریم.

گفتنی است: مراسم جمعه نشلجی‌ها هر ساله سومین جمعه از مهرماه به صورت برگزاری مراسم هفتمین روز شهادت سلطان علی امام محمد باقر (ع) توسط مردم ولایت‌مدار روستای نشلج در مشهدارهال از توابع کاشان در قالب هیات‌های عزاداری همراه با تعزیه خوانی، سینه زنی، زنجیر زنی و مداحی برگزار می‌شود.

ناظم رضوی، ناظم رضوی در خصوص اجرای آیین سنتی مذهبی قالی شویان شهید اردهال در دومین جمعه از مهرماه و مراسم هفتمین روز شهادت آن حضرت با عنوان جمعه نشلجی‌ها و حضور خیل عظیم مشتاقان این امامزاده واجب التعظیم از سراسر گفت: برگزاری این مراسم با حضور زائران از سرسار کشور توسعه خدمات بیشتر و امکانات زیر ساختی مطلوب‌تر به زوار و میهمانان را می‌طلبد که شهرداری کاشان آن را در اولویت کارهای خود قرار داده است.

مراسم قالیشویان و جمعه نشلجی‌ها برگ زرینی در تاریخ افتخارات شیعی کاشان

وی با اشاره به حضور پرشکوه مردمان ولایی نشلج در آدینه هفتمین روز گرامیداشت شهادت فرزند امام باقر (ع) افزود: مراسم سنتی مذهبی قالیشویان و جمعه نشلجی‌ها برگ زرینی در تاریخ پربار افتخارات این منطقه به عنوان آرمان شهر شیعی را رقم زده است.

به گفته وی، سفر سال گذشته مسعود سلطانی فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، برای حضور در مراسم سنتی مذهبی قالیشویان کاشان و ثبت جهانی این آیین نیز اختصاص اعتبارات بیشتر به این منطقه را فراهم کرد.

ناظم رضوی، نقش و جایگاه والای حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) به عنوان نخستین سفیر ولایت در ایران را تاکید و تصریح کرد: دعوت دوستداران اهل بیت (ع) از این امامزاده مایه برکت و افتخار این خطه از خاک ایران اسلامی شده است.

وی با اشاره به نحوه شهادت آن حضرت مانند امام حسین (ع) در واقعه کربلا افزود: ثواب زیارت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) در کلام معصومین همسنگ زیارت کربلا توصیف و تاکید شده است.

عضو ارشد مجمع جهانی شهرهای اسلامی در پایان، ضمن محکوم کردن فاجعه منا اظهار داشت: آل سعود با حرمت شکنی حریم امن الهی نشان داد که لیاقت پرده داری کعبه را ندارد.

کد خبر : ۳۱۲۱۴۵